Is light frisdrank nu echt zo slecht als ze zeggen? En over welke hoeveelheden praat je dan ?

Ik wil er graag een paar kilo af hebben, maar wat kan ik het beste drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Ik ben ook bezig met afvallen (bij een diëtiste) en je mag wel fris drinken maar dan zonder calorieën. En daar is op zich best wel wat in te vinden, zo mag je bv gewoon cola light drinken (alleen dan niet te veel) of lipton ice tea light (is ook zonder calorieën). En wat ik zelf wel erg lekker vind is crystal clear, dit heb je in verschillende smaken.
En als je koffie of thee drinkt, zonder suiker of met zoetjes.

Succes met afvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Kijk, het beste kan je natuurlijk water drinken, of thee. Maar ik weet dat het wel lekker is af en toe wat anders te drinken. Een of twee glazen fris op een dag kan best.
Succes met afvallen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frisdrank (light of gewoon) is zowiezo niet goed als je wilt afvallen...

Als je wilt afvallen kan je het beste water drinken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In light dranken zitten heel veel andere slechte dingen dat soms wel nog slechter kan zijn dan de gewone maar water is natuurlijk het allerbeste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja frisdrank is heel slecht! er zitten veel kleur en zoetstoffen in die je meer naar zoete dingen doen verlangen en het is slecht .aspartaam is vergif. dus drink liever water,of verdunde appelsap! is heel lekker. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat mankeert er aan aspartaam?volgens mij een goedgekeurde zoetstof!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles is vergif, als de dosis maar hoog genoeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dan neem je toch elke dag een heel klein beetje rattegif,
Een of twee glazen per dag kan heus geen kwaad. Als je er teveel van drinkt (ik dacht meer dan twee glazen per dag) kan de zoetstof er voor zorgen dat je diarree krijgt.
Met mate is het een goede vervanger voor 'echte' frisdrank. Wel is het zo dat er meningen zijn dat zoetstof sowieso heel slecht en ongezond is. En zelf vind ik het niet lekker, maar dat is een andere discussie.
Neem wel mee dat je misschien nu ook zoetjes in thee of koffie gaat doen, en dat de hoeveelheid zoetstof die je op een dag binnenkrijgt dus hoger kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is gewoon water of koffie/thee zonder suiker.
Je kunt ook het water wat lekkerder maken door er wat citroen of ander fruitsap in te doen
13 jaar geleden
Doe zoals ik:klein beetje water warm maken,zoetje oplossen,
verder bijvullen met koud water en een scheut citroensap erbij.Et voila je eigengemaakte frisdrank!
Zelf bedacht omdat ik gewoon water smaakloos vind.
Dit smaakt een beetje als 7-up zonder prik...en géén
koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je wel elke dag een glas Rivella drinken. Dat is gemaakt op een andere basis.

Of je drinkt twe lazen, half gevuld met Rivella en aangevuld met spa rood. Toch even een ander smaakje.

En tomatensap, een klein glaasje.

Ter info:
http://www.vrumona.nl/merken/rivella-light.aspx

Rivella
Natuurlijk Lekker. Rivella is een licht sprankelende, eigentijdse frisdrank met natuurlijke ingrediënten. Het is dorstlessend en verrassend lekker. Rivella Light bevat slechts 13 kcal per glas (een glas = 250 mL)!

Rivella is in 1957 geïntroduceerd in Nederland. Het eerste product dat Rivella op de markt bracht was Rivella Rood, de reguliere variant met suiker. Rivella werd geproduceerd door de Condens Coöperatie Friesland in het Friese Wolvega. Met de reclamecampage ‘Anders dan Anders’ op posters en billboards is Rivella geïntroduceerd in de supermarkten en de Friese restaurants. In 1958 heeft Rivella de allereerste light frisdrank in Europa geïntroduceerd: Rivella Light!

Sinds de introductie in 1957 heeft Rivella talloze reclamecampagnes gehad. Campagnes als ‘Leef op met Rivella’ en ‘Blijf slank met suikervrije Rivella’ zijn bij de oudere mensen nog bekend. Rivella werd pas echt bekend in de jaren ’90 toen de ‘Een beetje vreemd, maar wel lekker’ televisiecommercials uitgezonden werden. Iedereen kent nog de spraakmakende filmpjes! Afgelopen jaren heeft Rivella zich vooral gericht op de natuurlijke ingrediënten en de unieke, onverklaarbare smaak.

Tot op de dag van vandaag geniet Rivella grote bekendheid in ons land. Zeker in het Noorden van Nederland is Rivella een frisdrank die door iedereen gedronken wordt. Rivella heeft ook veel trouwe drinkers. Sommigen vertelden ons zelfs dat ze met Rivella zijn groot gebracht...

Krachtig eenvoudig en uniek assortiment!
In Nederland is nu Rivella Light in de supermarkt en bij talloze restaurants verkrijgbaar. Rivella Light is de ‘originele’ smaak waarmee Rivella groot geworden in Nederland. In de supermarkt verkopen we ook Rivella Green Light. Rivella Green Light is Rivella met groene thee-extracten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook heel goed is zelf sapjes maken, je kan het ook verdunnen met spawater.

En het is nog gezond ook, trouwens wist je dat wortelsap met sinasappel heel lekker is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frisdrank en vruchtensap bevatten dramatisch veel suiker maar dat is inmiddels bekend. Dat het hoofdingrediënt water is ook. Het meest voor de hand liggend is je te beperken tot dat hoofdingrediënt en de toevoegingen weg te laten. Naar kunstmatige zoetstoffen is heel veel onderzoek gedaan maar met name aspartaam blijft een omstreden chemische stof. Je kunt jezelf veel beter aan een minder zoete smaak wennen. Dat geeft zowel lichaam als geest een stuk meer rust.

Duik eens in de wereld van de thee, zou ik zeggen, en blijf daarbij verre van de chemisch op smaak gebrachte zakjes van de supermarkt. Die hebben niets met genieten te maken. Kijk eens bij de natuurvoedingswinkel of een gespecialiseerde theewinkel. Veel theesoorten, met name kruidenthee, zijn koud prima te drinken.

Gewoon water uit de kraan vind ik meestal prima maar daar heb ik mezelf even aan moeten wennen. Als alternatief vind ik koolzuurhoudend water af en toe wel lekker. Ik heb voor een paar tientjes een apparaat van Soda Club aangeschaft waarmee ik koolzuur aan gewoon kraanwater kan toevoegen. Uiteindelijk is dat stukken goedkoper dan Spa Rood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Het beste kun je water drinken. Dat drijft afvalstoffen af en met een groot glas voor elke maaltijd eet je minder.

2. Groene thee. Door 5 bekers groene thee verdeeld over de dag te drinken, kun je wel 80 calorieën extra per dag verbranden. Groene thee bevat vetverbrandende eigenschappen, omdat de theeblaadjes die gebruikt worden slechts minimaal worden bewerkt, oftewel geoxideerd.

3. Molkosan. Er zijn al veel goede ervaringen gehoord en gedeeld over afvallen met Molkosan door dagelijks regelmatig Molkosan te drinken. Doordat het veel koolhydraten bevat, eet je de rest van de dag 200 tot 275 kcal minder en het geeft je sneller het gevoel dat je ‘vol’ zit.