Hoelang blijft een fles Methode, zoals op de foto, goed. Hij stond een jaar ongekoeld rechtop.

En vraag twee: Wat is een lekkere halfzoete methode voor een leuke prijs. Een Brut vind ik te bruut ( droog is niet lekker) maar te zoet ook weer niet. Nee, ik zoek iets er tussen in................

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Als de fles rechtop staat kan de kurk uitdrogen. Het is niet zo'n goede methode om champagne te bewaren, maar een jaar is relatief kort.

Je mag er wel vanuit gaan dat de fles nog dit jaar te drinken is. Tijdens het openen merk je wel of er nog flink wat druk op zit. Als dat niet het geval is, dan is de kurk lek en zal de champagne niet zo lekker meer smaken. Zit er nog wel druk op dan zal het wel meevallen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je een goede champagne demi-sec neemt dan zijn die niet zo zoet. De Lidl had laatst een hele redelijke Champagne. Niet zo complex en niet te zoet. Ik vond hem wel lekker (en dat voor 12,50).

Overigens is de Cuvee Napa natuurlijk geen Champagne. Ga je dan toch voor bubbeltjeswijn, dan zou je eens kunnen kijken naar een goede Cava tussen de 12 en 20 euro. Voor zo'n bedrag kan je bij een goede slijter een hele lekkere half zoete krijgen met lekkere fruit aroma's. Minder complex dan een goede Champagne, maar persoonlijk geniet ik er meer van.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hierbij een video van Kassa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Goed uitgebreid en duidelijk antwoord, en Cava is ook een goede tip voor als je niet de 'kurkdroge' smaak van een droge Champagne houdt. De lekkerste mousserende wijn die een beetje zoet zijn komen uit Duitsland, bijvoorbeeld eentje uit het Moezelgebied (halbtrocken).
Tipje: als je eens in Duitsland bent, ga dan eens naar de Pennymarkt, en koop daar een paar van de goedkoopste bubbelwijntjes. Je zal versteld staan hoe lekker voor onder de €3!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!