wie weet een goede en goedkope manier om blikjes koel te houden?

ik had iets met zand gehoord ofzo, kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
Amadea
12 jaar geleden
In welke situatie bedoel je dan? Nu zou ik zo antwoorden: in de koelkast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij gieten de inhoud van die blikjes altijd over in een thermoskan en doen er dan nog wat ijsblokjes bij. Bij verschillende soorten drank meerdere thermoskannen gebruiken, zo duur zijn die niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koelbox!!!

Antwoorden (10)

In de koelkast, bij de buren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan blikjes koelhouden met een speciaal koeltasje voor blikjes zoals op de foto hieronder

http://www.relatiegeschenken.be/art/groot/KC7073_05.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buitens huis in een grote bak met water en uit de zon.
Het is nu overdag rond de tien graden en in de nacht rond 3.
Gemiddeld dus 6 a 7 graden, dat zal dus de temperatuur van het water dus de blikjes zijn.
Een prima temperatuur!
En zeer goedkoop, nog geen tien cent water!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het buiten betreft kan je er een natte handdoek over leggen. De wind laat het vocht verdampen en voor verdamping is warmte nodig, die warmte wordt dus mede aan de blikjes onttrokken.
Je kunt een zijde van de doek in een bakje water hangen zodat die telkens weer water opzuigt als de doek dreigt op te drogen door de verdamping.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een koelbox mee. Stop een aantal pakken sinaasappelsap of ietsdergelijks in de diepvries, leg de bevroren pakken in de koelbox en leg de in de koelkast gekoelde blikjes er tussen. Hoe voller de koelbox hoe beter het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zand kan zekers. Ik doe ze altijd een uur voor vertrek, vanuit de koelkast ff een uur in de vriezer, zodat ze ijskoud zijn. Op het strand aangekomen, doe je ze in een zak en graaf je een kuil. Je voelt al aan het zand dat het wat kouder is en legt je zak er in. Vervolgens zand er op en je blikjes blijven gewoon lang koud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een donkere kast. Hier blijven ze wel koel in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gat graven in de tuin..Plastic tas.. Blikjes erin en die in het gat zetten.. Gat dichtgooien maar laat de hengsels van de tas boven de grond .. Aub een koelkast zonder stroom..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat zeilen/varen : neem een goed touw mee en een sterke tas van plastic. Doe de blikjes of flesjes in de tas bindt de tas dicht en laat de tas voorzichtig overboord zakken. Het touw bindt je aan iets stevigs met een goeie knopen vast en jouw volkomen natuurlijke koelkast doet zijn werk.

Aan zee komt de zand truc of je graaft ze in een kuil met vochtig/nat zand, of je neemt een plastic tas waar je alle blikjes in doet die je uit de zon achter een muurtje van zand (soort kasteel) met een sloot met (koud)water er om heen bewaart, voilá je tweede koelkast zonder stroom.

De mazzel !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet ze in de winter buiten waarneer het heel koud is
gewoon gratis

x