Is een power drink (bv Red Bull) slecht voor de gezondheid indien men dat te veel drinkt?

(met of zonder suiker) En wat zijn de risico,s?

Toegevoegd na 3 minuten:
Kan men er dood aan gaan bij veelvuldig gebruik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Er zit in de meeste power drinks heel veel cafeïne en veel suikers. Als er geen suikers inzitten, zit er wel veel zoetstoffen in. Cafeïne is in kleine mate niet heel schadelijk, net als dat je lichaam zeker wel wat suikers en zoetstoffen kan verwerken.

Maar al die (chemische) stoffen in het drankje kunnen er voor zorgen dat je hart het moeilijk gaat krijgen. Je lichaam wordt namelijk niet voor niets moe. Als je dan niet rust en 1 drankje neemt, zal je lichaam dat nog wel aankunnen. Maar als je veel van die drankjes drinkt in combinatie met een vermoeid lichaam, kan je lichaam dat niet aan. Ik weet niet wat de cijfers zijn t.a.v. overlijdens, maar bij een verminderde gezondheid kan overmatig gebruik van een dergelijk drankje zeer schadelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Overmaat aan caffeïne is zeker niet goed, het kan hartkloppingen veroorzaken en of je er dan dood aan gaat, dat weet ik zo niet..

Maar volgens mij is alles wat je TE VEEL neemt niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Red Bull en andere energy drink zit te veel suiker en veel te veel cafeine. Als je het te vaak drinkt, dan wordt je bloed dikker en klonterig en heb je het risico om dood te gaan. De meeste jongeren trekken daar niets van aan en drinken gewoon verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt naar mijn smaak veel te moeilijk gedaan over powerdrinks. Jonge mensen drinken cola, breezers, bier, en eten chips, chocola, snacks. Maar als ze zo'n blikje pakken is het ineens zoooo slecht!
In de link zie je wat de ingredienten van red bull zijn. Niets om van wakker te liggen (behalve de cafeine)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan er zelfs verslaafd aan raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Risico: verslaaft raken.
ben ik ook dus ik weet hoe het is; geweldig alleen het kost veel te veel geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waar veel suiker in zit is slecht. Ik denk dat de caffeine misschien nog het minst erge is, maar dat hangt natuurlijk af van de hoeveelheid die je drinkt. Wel is het enorm slecht voor je gebit.. In het algemeen is water en thee zonder suiker nog het beste.