zou er veel vraag zijn naar een mobiel café?

Zou er veel vraag zijn naar een soort van café (eigenlijk een aanhangwagen die openklapt en zo een soort van drankgelegenheid is) waarbij we van evenement naar evenement gaan of van onderneming naar onderneming (voor de werknemers)?

Zou dit antwoord ook wetenschappelijk worden geformuleerd adhv diagrammen of grafieken en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mobiele bierkar van de studenten werd destijds verboden dus eerst checken of het wel mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die bierfiets was wat te breed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op kermissen staan wel "mobiele" horeca bedrijven.

Antwoorden (5)

ik denk dat er alleen vraag is als er een feest in een stad of dorp is en dan zijn die karren er wel.
maar voor andere doeleinden denk ik niet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets bestond dacht ik al, en is best populair! Tenminste, toen die tijd, nu is het misschien al weer beetje achterhaald, maar nog steeds uniek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op zoek bent naar een gat in de markt, vraag je dan af wat jouw idee toevoegt. Waarom zouden mensen naar een aanhangwagendrinktent gaan als er ook gezellige horecagelegenheden in de buurt zijn?
Daar waar geen alternatieven voorhanden zijn, zou je misschien wel een markt kunnen vinden, maar omdat je mobiel en dus tijdelijk bent, zul je enorm moeten investeren in je marketing.
Ik denk dat als je op zoek bent naar een baanbrekend idee, je zult moeten zoeken naar het antwoord op de vraag waarom mobiel beter is. Misschien zit het antwoord niet in het mobiel zijn, maar in iets wat je dankzij je mobiliteit kunt toevoegen.

En sorry, dit kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen. Om e.e.a. te ondersteunen zul je toch echt marktonderzoek moeten doen.

Nog iets om uit te zoeken: hoe zit het met horecavergunningen als je steeds ergens anders bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bestaat al. Dat zie je als je googled. Het kan een goed alternatief zijn voor een tent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jaren geleden gewerkt in de "schrobbler"bar!

Dit was/is een mobiel tap wagen waar een tent omheen werd gezet met houten vloeren tafels dansvloer.... Alles pasklaar en erg gezellig!!!

Echter werkt dit concept wel op jaarmarkten, kermis, vierdaagse enz op locaties waar bezoekers heen vast cafe/bar hebben! Op een feestavond in een dorp of stad met weinig bezoekers van buiten af zal iedereen toch naar z'n vaste adres gaan! En je verkoopt sneller en meer in een buitenbar zonder tent dus daar zal eerder voor gekozen worden...

Proost!