Wat is het verschil tussen sinaasappel uit concentraat en sinaasappelsap uit concentraat?

Zie afbeelding.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
3.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
84% sinaasappelsap uit concentraat
13% sinaasappel uit concentraat
3% sinaasappel pulp Dus het verschil tussen de 84 en de 13%.
Geen idee. Staat het er ook in het Engels op?
Of misschien in het Spaanse of Franse? (maar dan kan ik je waarschijnlijk niet verder helpen) ps. als die 3% pulp er niet bij had gestaan had ik verwacht dat die 13% pulp zou zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van concentraat maak je toch ECHT geen sinaasappel weer.....poeder misschien ??

Antwoorden (2)

Het is gewoon een soort vertaalfout. Het drinken heet zo te zien "huppelepup ORANGE, en dat orange (wat in het Engels prima een maar voor een drankje kan zijn) is vertaald met sinaasappel.

Van concentraat kun je echter, door water toe te voegen prima sap maken, maar je maakt er NOOIT meer een hele sinaasappel van ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een sinaasappel bestaat niet alleen uit sap, maar er zitten ook velletjes en pitten in. De pitten worden eruit gehaald, maar aan het aangelengde geconcentreerde sap wordt ook weer wat van de velletjes toegevoegd. Dat geeft een vollere smaak en er zitten dan gezonde vezels bij.
Amadea