Waarom krijg je alleen als je tonic bestelt zo'n stampertje?

Dus waarom krijg je in restaurants alleen als je tonic bestelt zo'n stampertje om de smaak van het schijfje citroen door de tonic te verspreiden?
Waarom niet bij cola of sinas? Daar krijg je ook vaak een schijfje citroen bij, maar nooit zo'n stamp ding.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Het beste antwoord

In Italie zag ik dat ze deze stampertjes ook vaak bij de cola doen, als er een schijfje citroen bij zit. Ook bij cocktailbars worden deze stampers in de vele verschillende cocktails gebruikt.
Ik denk dat het er op neerkomt, dat wanneer er een schijfje vrucht in je drankje zit, er een stamper bij hoort. En of iedereen dat nu wel of niet doet, dat is een andere zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt zo ook tonic van spa onderscheiden. Vaak doen ze het bij cola light ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom, maar betwijfel ook of jou stelling klopt. (Hoe groot is jouw steekproef van horecagelegenheden?) Ik krijg 't stampertje wel degelijk ook bij cola met citroen hoor. Daarnaast krijg ´m ook bij de trappist wanneer ik deze met grenadine bestel en daar zit geen citroen bij. Het stampertje is dan puur om te roeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg over het algemeen een stampertje bij alles met een schijfje citroen. Tonic, cola light, ijsthee, witbier, allemaal met stampertje.

Misschien is het toch alleen een eigenaardigheid van de horeca in jouw woonplaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik krijg ook altijd gewoon een stampertje bij mn icetea:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik ijsthee bestel krijg ik altijd een stampertje om de smaak van het schijfje citroen te verspreiden,lekker fris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hele 'stampertje' gebeuren is uniek in maar een aantal landen. In Engeland of de US kennen ze het fenomeen 'stampertje' uberhaupt niet! Waarom zijn er tegenwoordig van die stampertjes met alleen een 'bolletje' aan het uiteinde - daar kan je echt helemaal niets mee!