Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verlies ik niet altijd mijn radio signaal als ik door een tunnel rij?

regelmatig hoor ik de radio gewoon doorspelen, terwijl in andere geval het signaal wegvalt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat in die tunnels een antenne is aangebracht die zorgt dat je je signaal behoudt.
In één lange tunnel, nl de Westerscheldetunnel hebben ze dat om mij niet bekende redenen niet gedaan, terwijl het daar volgens mij wél had gemogen. Als je met claustrofobie in een tunnel verdwijnt van 6 km. lang kan de radio nog voor enige afleiding zorgen, maar die zwijgt dan ook als het graf.


En reageer dan nu niet met CD speler aan of een andere muziekbron, want daar gaat het nu niet om.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tunnelbeheerder heeft in bijna alle tunnels een steunzendertje geplaatst. Deze geven echter niet alle radiozenders door, veelal alleen Radio 1 en de regionale omroep. En heel vaak zijn deze zendertjes uit de lucht voor iets dat ze 'onderhoud' noemen ?!?!
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Naast de bovenstaande antwoorden, is ook het radio signaal niet overal even sterk. Bij een sterk signaal zal je radio gewoon blijven spelen, en als het signaal zwakker is niet. Dit is vooral van toepassing op kortere tunnels of viaducten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens bij de volgende link:

De vraag is wel anders gesteld maar geeft wel antwoord op jouw vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding