Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn televisie van merk OK-TV gehackt zijn?

Ik heb het vermoeden dat heeft iemand aan mijn TV heeft gezeten . Ik zie ineens apps die ik niet gedownload had, zoals 'multi screen share', en nog veel meer. Is het mogelijk dat de TV gehackt is, via code, dat iemand kan op afstand zonder mijn toestemming zaken kan veranderen?

9 maanden geleden
Ritsuka
9 maanden geleden
Heb je merk en type van je tv? Of is 'ok' het merk?
Thecis
9 maanden geleden
@Ritsuka
OK is een merk dat door Mediamarkt gevoerd wordt. Er hoort wel een type nummer bij te staan.
Vaughn
9 maanden geleden
Misschien heeft de TV zichzelf geüpdatet omdat de instelling automatisch updaten ingesteld staat? Dat verklaart misschien nieuwe functies zoals screensharing e.d. ? Iemand kan met een afstandsbediening in het raam je TV wijzigen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, het is zeker mogelijk dat je smart-tv gehackt kan zijn, vooral als je vreemde apps ziet die je zelf niet hebt geïnstalleerd.

Smart-tv's hebben vaak kwetsbaarheden waardoor indringers toegang kunnen krijgen, vooral als je verbinding maakt met het internet of apps van derden downloadt. Het kan ook zijn dat iemand een manier heeft gevonden om je instellingen op afstand te wijzigen.

Als je denkt dat je tv gehackt is, zou ik aanbevelen om deze opnieuw in te stellen naar de fabrieksinstellingen. Dit verwijdert ongewenste apps en instellingen. Zorg er ook voor dat je tv en de apps die je gebruikt, altijd up-to-date zijn.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat deden jullie om een mogelijke hack bij jullie smart-tv op te lossen?
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Mila
9 maanden geleden
Is het mogelijk dat iemand heeft via code een afstandbediener aangesloten? In dat geval hoe ik zou dat ontkoppelen en voorkomen dat opnieuw gevuurd?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing