Is het mogelijk om een limiter op een TV aan te sluiten?

Vaak als ik een film kijk, dan zijn de dialogen veel te zacht en de muziek veel te hard. Ook als er reclame komt, dan gaat ie veel te hard. En dan is er ook nog het probleem met de verschillende zenders die op verschillende volumes uitzenden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar is helaas niets aan te doen.
Wat de reclameblokken betreft is het de schuld van de beruchte reclamejongens. De blokken zijn technisch gezien niet harder, maar ze zijn meer gecomprimeerd, waardoor er meer 'energie' in zit, om het populair uit te leggen. En dat klinkt een stuk harder in je huiskamer. RTL heeft ooit beloofd hier wat aan te doen, loze beloftes.
Wat betreft muziek en spraak: dit is gewoon slordigheid van de technici die de films en andere programma's in elkaar zetten. Ze kijken wel op hun metertjes, maar ook hier geldt weer dat de muziek veel meer gecomprimeerd is. Ze houden daar geen rekening mee. Je zult hiermee moeten leven, klagen heeft geen zin.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja helaas is dat standaard bij TV uitzendingen.
Maar je kunt eens kijken bij de instellingen de TV, daarvkun je het soms zo instellen dat het volume allemaal gelijk is, of anders eens een andere geluidsinstelling proberen.
Als dat allemaal niet lukt, moet je klagen bij je TV/kabel provider!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je kunt doen is kijken of jouw televisie een muziek- of spraakstand heeft en hem dan op spraak zetten.

Als je de verschillende toonhoogtes kunt aanpassen kan je ervoor kiezen om de frequentie van een menselijke stem te verhogen (~400Hz) waardoor deze meer naar voren komt.