Kan ik (in goede kwaliteit) films van mijn pc op mijn lcd-tv kijken met een vga-aansluiting?

De tv heeft geen DLNA, geen DVI-aansluiting, geen pc-streaming. De mediaplayer schijnt alleen 'audio' te zijn en niet 'audio/video.'

Ik begrijp er niets van... Please help!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat kan,

het TV scherm is dan een monitor met afhankelijk van het aantal pixels wat de videokaart afgeeft, VGA, SVGA XGA of WXGA resolutie, de laatste is ongeveer 1300X 768.
Het ie echter sterk afhankelijk van de kwaliteit die je binnengehaalde filmmateriaal heeft en wat de videokaart IN de PC aankan.
Van de imagamachine in de tv hoef je niets te verwachten, die wordt meestal overgeslagen dus als er beeldverbetering op de videokaart zit zou ik die maar gebruiken. 720P zal meestal haalbaar zijn, dat is toch nog 4X zo scherp als PAL. als alles verder mee zit.
DVD is ongeveer 400 lijnen X 600 beeldpunten (RGB)dus naar 768X 1266 is zowat een verviervoudiging. van je beeldscherpte.
Verdere upscaling naar 1920X 1080 is een veel geringere stap, een factor 2ongeveer.
De laatste resolutie wordt -vooral in lijnental , zelden benut, zelfs blue ray benut meestal maar 720p.
Dat staat echter niet altijd op de doosjes.......
Het is vooral de beeldmachine in de HD (ready ) tv die veel goed werk doet en de tussenliggende (ofwel ontbrekende) punten interpoleert.
Maar zogezegd als monitor doet de tv dat niet.
Dan is het gewoon een een op een weergave.
STEL JE VIDEOKAART WEL GOED AF, de meesten staan op 1024X 768(XGA maar moeten naar WXGA afgesteld worden, anders heb je 3X4 beeld, beetje ouderwets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop anders een mediaplayer waarmee je via je netwerk, zowel bedraad als draadloos je films, foto's en muziek in perfecte kwaliteit (HD) vanaf je PC op je LCD TV kan kijken.
Voor nog geen 100 euro heb je al een hele mooie;