Welke tv is beter om te gamen met mijn playstation 3 (en/of XBOX 360)? Keuze gaat tussen een grote HD ready of een kleinere full HD.

Ik wil komende week een nieuwe tv (met hdmi aansluiting) kopen met een laag budget (ik heb nu een grote koelkast dus het mag eens tijd worden).
Na lang zoeken heb ik 2 tv's gevonden die het waaruit ik ga kiezen (waarschijnlijk) en ik heb jullie hulp/tips nodig om mijn keuze te maken.

-LG 32LD 320
HD ready, contrast: 30000:1 respons: 5,2ms
32 inch (=81cm)

-Samsung syncmaster p2470 HD
Full HD, Contrast: 1000:1, respons: 5ms
24 inch (=61 cm)

Ik playstation op mijn kamer met een kijkafstand van 2,2 - 3 meter. (ik kan zelf bepalen hoever ik de tv op de kast schuif).
Wie kan mij zeggen wat beter is? Een grote (32 inch) HD ready of een kleinere (24 inch) Full HD?
Het liefst ook met een uitleg WAAROM het beter is. Want Full HD is natuurlijk beter, maar aangezien ik toch minimaal 2,2 meter ervan af zit kan het zijn dat je die full HD nauwelijks ziet als de tv redelijk klein is toch? + dat contrast ook beter is bij de grote.

Alvast heel erg bedankt!

Toegevoegd na 15 uur:
Nogmaals bedankt voor de antwoorden!
Het wordt nu waarschijnlijk de LG 32LD maar dan 350!! (dus met full hd).
Enige waar ik nu nog bang voor ben is dat de 50hz niet genoeg is voor mijn ps3/xbox 360. Van sommige hoor ik dat het te weinig is, anderen zeggen dat het kan... Misschien weet iemand toevallig hier of het kan?
Groetjes!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat om resolutie.

Bij een HD ready televisie betekent dit dat de beeldresolutie minimaal 1280 bij 720 pixel is. Full HD wil zeggen dat deze televisies een nog hogere beeldresolutie hebben van 1920 x 1080 pixel.

Tegenwoordig woorden de meeste games geschreven in Full HD. Dus voor de optimale game beleving zou ik voor een Full HD gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn ervaring is: Hoe kleiner de tv, hoe scherper het beeld! Maar van al deze dingen heb ik echt geen verstand.
Zelf heb ik een redelijk grote TV (geen idee hoeveel inch) maar toch wel 1 meter breed, HD ready met een xbox. Als ik de xbox op hd zet heb je mooi beeld. Ik zit er zo'n 3 meter vanaf en het is gewoon goed.
Maar als ik dan bij een vriend speel, op een kleinere tv is het toch veel scherper. Ik geloof dat zij Full HD hebben.
Maar ja hoe kleiner het scherm hoe minder je ziet als je met zijn vieren speelt.
Kan je bij die winkel niet om uitleg vragen..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beide Alle 2 te klein te langzaam. Alle 2 de tv's zullen een veeg effect krijgen bij snelle beelden. Maar je budget is wat lager dus ga dan maar voor de samsung. je hebt dan een wat groter beeld en kan je ontspannender gamen. Maar ik zou doorsparen voor een philips 32pfl7695.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootte van je TV word bepaald door de kijk-afstand. Pronken met een een heel groot scherm is gebruikelijk. In spe is TV kijken slecht voor de ogen. Wie kijkt uren in een lamp die op je ogen gericht is?
Dus wil je toch wat "veilig" kijken, heeft het geen zin voor een heel groot toestel te gaan zitten.
Vroeger werd de kijk-afstand zo berekend dat het toestel 6 tot 8 maal kleiner was dan de afstand tot het toestel. Dit kwam door de resolutie van het beeld.
Door verhoging van de pixels van de huidige toestellen, is het weer veranderd.
Persoonlijk als ervaring-deskundige zou ik het volgende aanhouden:
Als je met je hoofd steeds moet draaien van links naar rechts (net als een tenniswedstrijd) zal je sneller vermoeid raken. Als je alleen met je ogen over het scherm hoeft te bewegen om alles te volgen, zit je op de juiste afstand.
Dit kan je in de winkel al oefenen.
Het kopen van de juiste maat is dus meer een kwestie van rekening houden met je gezondheid, nekwervels en de rust voor je ogen.