uit ver halen van ex paarde ijgenaars blijkt dat paarden hun eigenaars herkennen, zelfs nog na verschillende jaren. Er zijn verhalen over mensen die al 5 jaar hun paard niet meer gezien hadden en die bij het naderen van de weide, toen het paard hun opmerkte, het paard begon te hinnikken en naar hen toe kwam gelopen.

dus ik denk het wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof. Dat ook wel
Vaak herkend het paard je aan je geur en aan je manier van doen. Dus hij zou je gewoon moeten herkennen.
Een paard herkend ook degene die hem heeft mishandeld waardoor paarden ook wel eens opeens beginnen te trappen naar diegene.