Wat zijn de kenmerken van een Dwerg-Japanner konijn?

Wij gingen laatst naar de dieren ambulance nijmegen voor een nieuw konijn erbij voor mij 9 jarige konijn en wij vroegen wat voor een ras ons 9 jarige konijn was want dat is nooit zeker geweest. Maar ik wil graag weten of mijn konijn dus echt een dwerg japanner is. Weet iemand de kenmerken/ ik weet er al een en dat is een donkere ring rond om het oog van mijn konijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Wellicht kan je beter even een foto bijplaatsen van je konijn?
De term 'Dwerg-Japanner' klopt in ieder geval al niet. Een Japanner is geen dwergras maar een middelgroot konijn. Wel kan je konijn een kruising van een Japanner zijn met een dwergkonijn natuurlijk.
De geel-zwarte kleur is kenmerkend voor de Japanner, hoewel er ook andere kleurslagen voorkomen. De kleuren lopen meestal in verticale banen over het lichaam.

Toegevoegd na 1 uur:
Jouw konijn is zeker geen Japanner. Eerder iets van een Kleurdwerg ofzo, dat kan ik niet precies zien. Persoonlijk vind ik jouw nijn mooier dan een Japanner ;)