Kunnen dieren een voor kuur voor kleur hebben?

Wij hebben 2 katten en al een aantal jaren Een rode kerst ballen daar kijken de katten dan ook heel gefascineerd naar en de kat van mijn buren doet dat niet en zij hebben witten kerstballen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik bedoelde voorkeur sorry

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Onderzoek heeft uitgewezen dat de vlinders uit de familie Grote pages een voorkeur hebben voor de kleur rood (rode bloemen).

Ik zie niet in waarom een kat dit niet zou kunnen hebben?
Er zijn ontzettend veel dieren die met een bepaalde kleur het vrouwtje verleiden.
En zelfs 1 zoogdier, namelijk de baviaan, met zijn kont.
(vooral vogels zijn hier goed in, maar ook vissen, amfibieën en reptielen)