Hoe kan je met steenkruiper (gastromyzon) kweken?

Wie kan mij meer vertellen over algenters genaamd steenkruipers (gastromyzon punctulatus). Hoe kan je het geslacht zien? Hoe kun je met ze kweken? hoe ziet het er uit als ze paren?.
Ik heb er twee gekocht maar de man in de dierenwinkel kon me er niet zo veel over vertellen. Maar voor wat ik kon vinden zijn het groepdieren klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer vreedzame algenter uit Borneo.
De Nederlandse naam is gestipte steenkruiper of Borneo algeneter.
Hij is geel gestipt, heeft rode neusvleugels,en blauwe staart- en rugvinnen,
Deze vis voelt zich heel erg goed thuis in een beplant aquarium, met een goede stroming.
Deze algeneter kan prima in een gezelschapsaquarium.
Anderen zullen geen last van hem hebben.
Hij staat bekend als algeneter,maar eigenlijk doet hij zichzelf geen eer aan.
Hij heeft alg op zijn menu staan maar eet eigenlijk alles zoals levend voer, groente, vriesvoer.
Ze worden maximaal 6 cm groot.

Antwoorden (1)

Zeer vreedzame algen eter uit Borneo.
De Nederlandse naam is gestipte steenkruiper of Borneo algen eter.
Hij is geel gestipt, heeft rode neusvleugels,en blauwe staart- en rugvinnen,
Deze vis voelt zich heel erg goed thuis in een beplant aquarium, met een goede stroming.
Deze algen eter kan prima in een gezelschapsaquarium.
Anderen zullen geen last van hem hebben.
Hij staat bekend als algen eter,maar eigenlijk doet hij zichzelf geen eer aan.
Hij heeft alg op zijn menu staan maar eet eigenlijk alles zoals levend voer, groente, vriesvoer.
Ze worden maximaal 6 cm groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie. Dit had ik zelf ook gelezen maar dat geeft nog niet echt antwoord op mijn vragen.