Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn waterschildpad zijn buik verkleurd lichtjes bruin, oranje, donkergeel? Is dit een probleem? Wat is de oorzaak en wat kan ik er aan doen?

Het gaat om een geelwang of geelbuik waterschildpad. Het zijn 3 waterschildpadden die zonnen onder een gewone lamp, ik heb geen aangepaste lamp voor schildpadden. Ze krijgen gevarieerde voeding en hebben een proper, gezond aquarium met 15 danio visjes, een goede filter, een zuurstofpomp en een waterverwarmer. Het water is ongeveer 24 graden. (ZIE FOTO'S)

Ik hoop op een snel en duidelijk antwoord, zodat ik ze juist kan verzorgen indien nodig.

Alvast erg bedankt!

Alexander

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik was ook nog vergeten te vermelden dat ze op een droge blauwe steen zonnen (om misverstanden te vermijden)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
10 jaar geleden
Wellicht schuren ze te veel over de steen met hun schild, of is de steen mooi glad?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

wat verzorging betreft lijkt dat wel goed te zitten. belangrijk is wel dat de lucht boven het wateroppervlak warmer moet zijn dan het water zelf. controleer even of je lamp daarvoor kan zorgen.

wat die verkleuring betreft, dat is waarschijnlijk gewoon het ouder worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding