mijn kat (kitten) haar pootje bleef onder de zetelpoot steken (ongeluk) nu mankt ze wat kan ik doen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het even een dag aankijken. Misschien gaat het weer snel de goede kant op. Als het beestje mank blijft lopen kun je beter even langs de dierenarts gaan om te bekijken of er niks gebroken is.
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe lang geleden is het? als het vandaag is zou ik het nog even aankijken, als het al 2-3 dagen geleden is en ze loopt nog mank en wil ook niet dat je er aan zit, dan naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe gaat het vandaag met het poesje?
Ik zou net als Ritsuka ook graag willen weten wanneer het gebeurd is?

Antwoorden (2)

Kan je helemaal niets aan doen. Zelfs de dierenarts kan daar niets aan doen.
gewoon afwachten.
Gelukkig heeft een kat een nog beter herstellend vermogen als mensen, dus het zal wel goed komen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een opluchting ik dacht dat ik weer 100€ aan de dierenarts moest betalen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou ik niet doen.
Wij hadden namelijk precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar wees wel een beetje extra lief voor dat beest ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moet wel zeggen dat onze kat van het weekend is overleden. Maar dat had niets met dat 'ongelukje' te maken.. LOL.. Maar hij was al bijna 19 ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30,- is idd heel normaal voor een consult.
Maar TS was waarschijnlijk bang voor het zetten van het pootje ofzoiets. Maar dat gaan ze toch niet doen, weet ik zeker, dus dan zou ze idd iets van 30 euro kwijt zijn, alleen voor het consult.
ronron1212
9 jaar geleden
Dus je kat mag niets kosten als er iets is. Jammer dat zo een dier niet naar een dierenarts kan omdat jij het zonde van je geld vind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is zonde?
Als ze er niets aan kunnen doen, dan is zelfs 1 cent nog zonde natuurlijk.
ronron1212
9 jaar geleden
Hoe weet je dat ze er niets aan kunnen doen als je nog niet geweest bent. Als je zelf mank loopt of hinkt kan de dokter er bij jou dus ook niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeveel verstand heb jij van katten en dierenartsen?
Ik heb meer als 10 katten gehad in bijna 40 jaar, en jij?
ronron1212
9 jaar geleden
ook zo iets maar wel 63 en als een kat niet lekker was dierenarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, maar ook met een manke poot?
Ik wel. En ze doen er niets aan.
Hetzelfde als met een paard, zeg maar.
Met het verschil dat het met een paard zo goed als zeker niet zal genezen uit zijn eigen, en bij een kat wel. Kijk, als je niet weet wat het is, ja, ok. want misschien zit er wel een glassplinter in zijn poot, en dat moet er dan uit. Maar in dit geval is dat niet zo, dat weten we.
En ook als het gaat infecteren ofzo, dan zeker ook naar de dierenarts!
Maar in dit geval... doet de dierenarts helemaal niets. behalve geld kosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek een goede dierenarts en hij/zij zal niets aanrekenen als hij/zij niets kan doen. Maar wil je echt risico's lopen met de poot van je kat? Nee toch? Dus niet twijfelen en meteen mee naar de DA. En je kat kan wel een beetje ergere dingen krijgen dan een manke poot. Daar kunnen de medische kosten 100den euros voor bedragen. Dus als je geen geld wild uitgeven aan je dier, waarom heb je er dan een? Schande.
ronron1212
9 jaar geleden
Daki helemaal juist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
och, TS kan natuurlijk ook even bellen voor advies, dan zal ze zeer waarschijnlijk hetzelfde horen als wat ik zei, en dat ook niets kosten.
Waarschijnlijk zal ze ook hetzelfde horen als het andere antwoord, paar dagen afwachten, kijken of het beter gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Mariusjr Hoe kun je zo zeker weten dat er niks aan de hand is en het vanzelf wel over gaat? Wat als de poes over een week nog mank loopt denk je dan echt nog steeds dat zelfs de dierenarts er niks aan kan doen?
Nu zeg je pas dat VS het een paar dagen aan moet kijken maar ook alleen omdat Rieneke dit zegt, @Daki, ik ben het volledig met je eens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard ben ik het ook helemaal met ronron eens!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een huisdier niet beter verzorgt dan jezelf zou je er niet aan mogen beginnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Och, dat is een mening, en dat mag. Kijk hoe de mensen met dieren om gaat, zeker als het gaat om eten, dan mag je 18 kippen houden op een m2, je mag ze vetmesten tot ze door de poten heen gaan, als ze maar lekker goedkoop zijn en lekker veel kip kunnen eten. Of kreeften die we levend koken etc.
Koeien die het daglicht niet zien.
Maar owee, als we een huisdier nemen! Dan moeten we dat beest nog beter verzorgen als onszelf, want anders moeten we er niet aan beginnen! Het is een mening. Als mijn broer bij de dierenarts komt, en de dierenartskosten zijn hoger als wat het dier kost, zegt hij: laat maar inslapen, ik koop wel een nieuwe.
Ik zeg niet dat het goed is, het is een mening. Anderen mensen behandelen hun huisdieren als of het mensen zijn. Dat is ook een mening. Ik oordeel daar verder niet over.
Feit is wel, dat dit volledig off-topic is, en dat dit gewoonweg NIET de vraag is van de vragensteller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen een mening en een conservatieve methode om de dierenwelzijnswet na te leven. Maar blijkbaar is de gangbare gedachte: dierenmishandeling verboden? Ach, vloeken mag ook niet.
Zolang ze alleen mankt maar het pootje nog wel kan gebruiken, is rust geboden.
Zet haar in een ruimte waar ze nergens op of af kan springen, zodat het pootje rust krijgt. Is het overmorgen nog niet beter, dan is een bezoekje aan de dierenarts nodig.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed advies,uiteraard ben ik het helemaal mer je eens. +