Wat moet je doen bij kennelhoest en paniek bij de hond ?

Mijn hond is vandaag bij de Dierenarts geweest. Hier werd bekent dat hij kennelhoest heeft ( gekregen via zn kennelhoest inenting :( ) . Vind het zo sneu voor hem. Hij kan niet slapen. En raakt telkens helemaal in paniek. Ik heb wel pijnstillers maar die lijken niet te helpen.Telkens als hij op staat raakt hij in paniek en durft niet meer te gaan slapen. Wat kan ik het beste doen ? Als hij wakker is is zijn ademhalen wel snel maar niet extreem snel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Je bent vandaag geweest dus je kunt eigenlijk niet verwachten dat de medicijnen direct aanslaan,dit duurt wel een paar dagen,meer kun je niet doen.

Heeft je hond een hoestdrank gekregen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt dan beter een hoestdrankje halen bij je da of zelf thijmthee met honing erdoor maken.
Je kunt beter niet een hoestdrankje bij de drogist halen want zo ongevaarlijk zijn die drankjes niet.
Laat je hond inenten tegen kennelhoest
Mijn honden moeten ingeent zijn wanneer ik ze naar de kennel breng.
Voor de rest kan je de adviezen van de dierenarts volgen.
Ga niet licht over deze aandoening, omdat het ook een chronische hoest kan veroorzaken.
Inenten dus
Robby BB