Nog steeds kennelhoest of toch iets anders?

Mijn Duitse herder pup van 5 maanden heeft 24 Juli een antibiotica kuur van 10 dagen gehad tegen een griep/verkoudheid (dit werd geconstateerd door een invaller van de dierenarts). Nu was dit na paar dagen over en toen de kuur afgelopen was begon hij weer met hoesten, niezen en een snotneus nu had hij alleen geen koorts. Op 9 augustus zijn we terug naar de dierenarts gegaan en bleek hij kennelhoest te hebben hiervoor kreeg hij een antibiotica spuit en een inenting tegen kennelhoest (de prik vorm). De dierenarts zei dat hij na 1 dag alweer bij andere honden mocht en dit heb ik dus ook gedaan paar dagen later komt er iemand naar me toe en zegt dat haar hond door mijn hond kennelhoest heeft en dat ze dit op mij wilt verhalen. Ik heb mijn hond toen aantal dagen weg gehouden van andere honden en toen het over was ben ik weer met hem naar andere honden geweest. Nu bijna 2 weken verder na mijn laatste dierenarts bezoek hoest hij 's ochtends nog steeds rest van de dag is hij stil. Is dit nog steeds kennelhoest of toch iets anders waar ik me zorgen om moet maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou toch eens naar een andere dierenarts gaan want dit had allang over moeten zijn en dat je dierenarts ook nog eens zegt dat je hond de dag erna alweer bij andere honden mocht vind ik heel vreemd. Heeft je hond geen hoestdrank gekregen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee alleen antibiotica spuit en een inenting tegen kennelhoest zelf geef ik hem honing door zijn voer dit werd mij aangeraden door een vriendin van mij.
Rieneke1
10 jaar geleden
ik zou een andere dierenarts zoeken.
Een dier dat wat mankeert, moet je niet vaccineren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beter is een hoestdrank van de dierenarts,maar dan nog zou ik naar een andere da gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wij dachten ook dat onze hond het had en onze hond geraakte er ook niet vanaf, later bleek het een allergische reaktie te zijn op medicijnen die hij voor iets anders kreeg

Antwoorden (1)

Heeft de dierenarts zijn keel bekeken? Ik had een jong katje die ook liep te hoesten en bovendien slecht at. Bij onderzoek bleek hij zijn keel en slokdarm beschadigd te hebben door steeds aan een nylon draadje van mijn tapijt te knabbelen, iets wat ik niet had opgemerkt. Er is een foto van zijn keelholte en slokdarm gemaakt en daarop was de irritatie duidelijk te zien.
Vraag een nader onderzoek aan je dierenarts. Jonge dieren kunnen nog van alles in hun bek stoppen, ook schadelijke zaken.
Ivana