Is de veeltepelmuis in 2024 verboden om als huisdier te houden?

Ik had begrepen dat veeltepelmuizen verboden worden 2024, echter kan ik niks vinden over dit, weet iemand meer?

Picture for question
10 maanden geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Vanaf 1 januari 2024 mogen er nog maar dertig soorten zoogdieren als huisdier gehouden worden. De veeltepelmuis staat niet op deze lijst.
Eigenaren van huisdieren die vóór 2024 zijn aangeschaft maar niet op de lijst staan, mogen hun dieren houden totdat deze overlijden. De minister heeft deze overgangsregeling bepaald om te voorkomen dat mensen hun dieren in het wild dumpen als ze ervan af willen.
SimonV
10 maanden geleden