Als je nagaat, dat een hond zo'n 7500 X zo goed kan ruiken als wij, dan denk ik, dat een sterke geur als vanille een hond hooguit zwaar tot niezen zal brengen...
Honden houden helemaal niet van 'luchtjes' die wij mensen zo nodig aanbrengen. Zeep, bodylotion, deodorant, tandpasta, aftershave, parfum : no, thank you very much...

Als je een hond erg ongelukkig wilt zien, dan moet je hem wassen met een hondenshampoo die belooft, dat hij de 'hondenlucht' weg zal nemen. En wil je een hond gelukkig zien, dan geef je hem een sok die je al een paar uur hebt aangehad. Of je legt een t-shirt op z'n slaapplek wat je aan had toen je de tuin hebt omgespit.
Dat is lekker, want dat ruikt naar 'zijn' mens, (=zijn roedelleider, of tenminste zijn roedelgenoot)

Al die kunstmatige toevoegingen maken een zo goed ruikend dier als een hond echt niet blij.....overload!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb het even getest op mijn hondje. Met een opengesneden stokje vanille. Hij kwam snuffelend aan, rook nog eens, gaf een klein likje en draaide zich om.