Waarom zie je bijna geen pekinees hondjes meer?

Vroeger ben ik eens in mijn lip gebeten door een pekinees hondje. Vanmorgen dacht ik daaraan en besefte dat je die hondjes in Nederland bijna niet meer ziet. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auw, 't waren ook echt van die irritante kleine keffertjes!

Het beste antwoord

Een bepaald soort hondenras is echt een modeverschijnsel. Zo is op het moment de Labradoodle populair, jaren geleden wilde iedereen een Collie vanwege de film Lassie. Pekineesjes zijn gewoon niet meer in.
Poedels zie je ook bijna niet meer.

Bovendien is een Pekinees een heel gevoelig hondje vanwege zijn platte snuit. Heeft vaak last van holte ontstekingen, dat maakt ook dat hij minder populair is geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hondenrassen zijn ook aan mode onderhevig.
nu is de chihuahua helemaal hip, terwijl je die over 20 jaar mogelijk amper meer ziet.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ja en ik zie ook veel Jack Russels.
De populariteit van een hondenras kan in de loop der tijd veranderen. Verschillende zaken kunnen hier invloed op hebben. Zo zag je na de films 101 dalmatiers, dat ineens iedereen zo'n hond wilde. Tegenwoordig zie je deze honden eigenlijk zelden meer in het straatbeeld.

Zo zijn er meer honden die vroeger populair waren en tegenwoordig minder. Bouviers zie ik ook niet vaak meer.

Pekinees is ook uit de gratie. Ik zie ze ook zelden meer. Hiervoor in de plaats zijn andere rassen gekomen, die op dit moment wel weer goed liggen bij de mensen. Zo blijft het aan verandering onderhevig.
14 jaar geleden
In de jaren 30 van de vorige eeuw was de Pekingees buitengewoon populair, iets dat veel negatieve effecten heeft gehad op het karakter van de honden.......

Misschien is dat de reden