Zijn er ook dieet tips voor honden?

Mijn hond is erg dik maar hoe zorg ik dat hij meer rent en speelt en meer beweging krijgt? (Mijn hond is 7)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10 % minder voer geven als dat je hond mag hebben en heel veel beweging geven misschien langzaam opbouwen naast je fiets.

Antwoorden (4)

Spelen en beweging is gewoon een kwestie van doen, qua dieet kun je sperziebonen proberen. Mijn oude hond vond ze heerlijk en ze zijn goed voor de lijn/afvallen de dierenarts rade het ook aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je een afstandbestuurbare auto heb er een kluif aan maken.

het lijkt Zillig maar het valt wel mee en ze vinden het ook leuk☺
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kauwt ie de auto ook kapot als ie hem eenmaal heeft ;-)
Geef hem niet het voer dat aangeraden wordt naar zijn gewicht, maar de hoeveelheid naar wat hij zou moeten wegen.
Verminder die hoeveelheid iedere dag met tien korrels, dan went zijn maag aan mindere hoeveelheden.
Sperciebonen is vaak aangeraden omdat de hond dan een bevredigd gevoel heeft, maar de maag blijft dan hetzelfde volume houden, dus vraagt ook steeds om bergen eten.
Loop 's morgens en 's avonds minimaal een uur en overdag een kwartier rennen achter een speeltje aan.
Je hebt zeker een half jaar nodig om het dier weer 'in shape' en op het juiste gewicht te krijgen.
Ga iedere twee maanden naar de dierenarts op het zelfde tijdstip van de dag en zet de hond op de weegschaal (dat is gratis), dan heb je steeds eenzelfde schaal en kan je zien hoe het proces verloopt.
Ivana
9 jaar geleden
Het is heel simpel: een hond (of mens) die te dik is, krijgt meer binnen dan hij verbruikt. De oplossing is dus: zorgen dat hij minder minder binnenkrijgt en/of meer verbruikt.
Je kunt daar heel ingewikkelde dingen voor bedenken, maar begin eens met (geleidelijk) wat minder eten geven en vaker/langer uitlaten. Dat uitlaten bij voorkeur op een manier die extra beweging uitlokt (andere honden, balletje apporteren, etc.)