Waar kun je een aquarium laten bouwen?

Ik wil in mijn keuken een zoutwater aquarium plaatsen. Het mooiste zou zijn wanneer ik de afmetingen zelf kan bepalen. Ik ben overigens alleen op zoek naar een glazen bak met een opening in de onderkant (voor een filtersysteem).
De rest wil ik zelf gaan aanleggen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
escape
8 jaar geleden
Een opening in de onderkant maken is onverstandig en niet nodig. Filtersystemen werken vanaf de bovenzijde van het aquarium.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook bij een zoutwateraquarium met droogkamer?

Het beste antwoord

kan bij cristallo ( zie bron ) heb het net even opgezocht.

een zoutwateraquarium is weer heel andere koek als een zoetwater aquarium. Je zal het ongetwijfeld al hebben gedaan en deze beslissing niet licht hebben genomen maar als tip wil ik toch nog even zeggen ( voor jou misschien herhalen ) lees je heel goed in en weet waar je voor kiest, welke kosten er per maand extra bijkomen, welke verzorging de dieren nodig hebben, wat de minimale afmetingen zijn, of je fundering het aankan, en of het meubel waar het aquarium op gaat staan het aan kan. het laatste wat je wilt is een krakend kastje en een doorzakkende keukenvloer. zie dan maar es even gauw opvang voor je vissen te vinden.

En onderhoud natuurlijk, het liefst heb je natuurlijk dat alle benodigdheden zo dicht bij mogelijk te krijgen zijn. maar als je dingen moet bestellen moet je er ook rekening mee houden dat er een verzendperiode aan vast zit, en als je het dan echt per direct nodig hebt kan dat een probleem worden. dus je moet rekening houden met een voorraad.

en calamiteiten. kan je aquarium het aan als de stroom er een keertje af moet vanwege lekkage ( toepasselijk ), of wanneer er gewoon een stroomstoring is. hoe lang houden de vissen het vol zonder de klimaat regulerende apparatuur?

dit alles is bedoelt als tip. als het op een of andere manier overkomt als kritiek, sorry daarvoor dat is niet mijn bedoeling.

een zoutwateraquarium lijkt me een supergaaf project. veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben eigenlijk op zoek naar adres voor alleen een glazen bak, de rest ga ik zelf bouwen.