hoe oud word een chinchilla?

hoe oud word een chinchilla? en zijn chinchilla's makkelijk tam te maken? en hoeveel kosten chinchilla's ongeveer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Gemiddeld 10-15 jaar
Maar er zijn er ook die wel 20 zijn geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een chinchilla kan zo’n vijftien jaar worden.

Een chinchilla is makkelijk tam maken. Hij laat zich goed oppakken.
Houd er rekening mee dat chinchilla's die het niet gewend zijn om opgetild te worden, dit als heel eng ervaren. De kans is dus groot dat het dier in paniek raakt en van een je hand afspringt. Dit is heel gevaarlijk, omdat hij verkeerd terecht kan komen en gewond kan raken. Als een chinchilla weet te ontsnappen, jaag er dan niet als een gek op. Hierdoor kan het dier in de stress raken en in shock komen. Probeer het dier dus rustig te benaderen, zodat het vertrouwd raakt aan je.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/21734-chinchillas-als-huisdier.html

"De verzorging van chinchilla's is niet zo duur. Echter de aanschaf van chinchilla's en huisvesting brengen de nodige kosten met zich mee. Een chinchilla van huisdierkwaliteit is al te koop vanaf ongeveer € 25,-

Opvang chinchilla’s zijn te koop vanaf €20,-. Dit ligt een beetje aan de organisatie waar het diertje gekocht wordt. Echter, je moet goed nadenken voordat je een opvang chinchilla in huis neemt. Het diertje kan het e.e.a. meegemaakt hebben, in het ergste geval dierenmishandeling, wat hij niet snel (of zelfs nooit) zal vergeten en hierdoor extra liefde en aandacht nodig heeft. Bovendien moet je er zeker van zijn dat je voor het diertje wilt blijven zorgen zolang hij of zij leeft, maar dat geldt voor alle dieren! Een opvang chinchilla zal je zeer dankbaar zijn voor het krijgen van een nieuwe kans op een goed leventje. Wanneer het diertje door je goede verzorging met veel liefde en aandacht het vertrouwen in de mens terug heeft gekregen, zul je dit ook zeker merken aan het diertje!

Een goede en ruime kooi voor chinchilla's is te koop vanaf €150,- in de dierenwinkel. Een goed alternatief is tweedehands kooien, welke je kunt vinden op advertentiesites (op bijvoorbeeld internet) en rommelmarkten.

Daarnaast is er eventueel de medische zorg voor je chinchilla's. Hopelijk blijven je chinchilla's gezond en hebben ze deze zorg nooit nodig, maar er moet uiteraard wel rekening mee gehouden worden. De chinchilla is een exotisch dier en de kosten voor medische zorg voor deze diertjes zijn vrij duur. Om te voorkomen dat je chinchilla's ziek worden is een goede verzorging vereist met de nodige vitaminen welke de chinchilla binnenkrijgt via zijn dagelijkse voeding (chinchilla-pellets en een plukje hooi)!"

http://www.kleineknaagdieren.nl/artikelen/chinchillas/200512/index.php