Onze kat is een week weg van huis gebleven na een reis, ze lijkt verwilderd. Hoe pak ik dit best aan ?

Ze loopt in de buurt rond. Reeds drie maal gespot, en ze lijkt zeer schuw.
De moeder was een straat kat. Wij hebben het jong van die nest, nu ongeveer 6 maand oud.
Een week komt ze niet meer terug. We zetten eten buiten, en als we thuis zijn houden we de deur zoveel mogelijk open.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zet eten buiten, hopelijk komt ze hier ook van eten.
Neem contact op met de dierenambulance en de dierenbescherming in je woonplaats: bij een van beide instanties zal je vermoedelijk een vangkooi kunnen lenen en instructies kunnen krijgen hoe die te gebruiken.
Hopelijk is ze gecastreerd en gechipt voor je haar los buiten liet lopen.
Mocht dat niet het geval zijn, laat dat dan doen zodra je haar terug hebt.
Op een drachtig kitten zit je niet te wachten.
Succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Rieneke. Het is een kater.