Een Serama is geslachtsrijp na 16 tot 18 weken. Hoe kleiner de Serama, hoe later. Over het algemeen zijn ze wel erg vroeg. De haantjes bevruchten uitstekend, vooral hun tweede en derde levensjaar.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedoel je met geslachtsrijp ook vruchtbaar of niet
Amadea
10 jaar geleden
Dat betekent hetzelfde, ja. Rijp om voor nageslacht te kunnen zorgen, dus vruchtbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal hetzelfde is geslachtsrijp en vruchtbaar natuurlijk niet. Je kunt ook (hanen ook) onvruchtbaar zijn maar wel geslachtsrijp. Dan heb je wel de leeftijd om nageslacht te kunnen krijgen, maar is het zaad of de eicel bijv. niet goed genoeg.
Amadea
10 jaar geleden
Dat geldt voor elk levend wezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Dus dan betekent het niet hetzelfde.