Is drie goudvissen in een kaal aquarium houden geen dierenmishandeling?

Bij de Chinees erger ik mij steeds weer aan hun aquarium. Daar zwemmen drie prachtige goudvissen met van die waaierstaarten. Ik heb altijd met die vissen te doen en vind het vreselijke diermishandeling of heb ik dit vreselijk mis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een vissenkom, en sla m' kapot

Het beste antwoord

IK vind het ook dierenmishandeling. Maar dat vind ik van heel veel huisdieren.

Goudvissen hebben het probleem dat ze de neiging hebben waterplanten uit te graven om de wortels op de eten. Dus een mooi groen aquarium is niet netjes te houden. Dat is de normale reden waarom er een kale bak voor de beestjes is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja dat is dierenmishandeling. Dat is niet zoals de natuur het bedoeld heeft. Die beestjes hebben niks te doen en kunnen zich nergens verstoppen als ze bang worden..ik vind het ook vreselijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel kost een plantje waterpest ? 3,50 Misschien. Gun die beesten die plantjes . dus ja, dieren mishandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke vorm van dierenopsluiting is mijn inziens een vorm van dierenmishandeling. Dieren zouden evenveel rechten moeten hebben als mensen zodat ze kunnen leven in de omgeving waar ze thuishoren .... en dat is niet in een aquarium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is zielig. Die arme beestjes kunnen nergens in pikken en dat is heel saai voor ze. Het is ook niet zo dat ze een geheugen van maar 10 seconden hebben en het na 1 bochtje zwemmen toch weer vergeten zijn.

Ik heb het ook een keer meegemaakt (bij Gall & Gall stond een goudvis) en toen heb ik een waterplant gekocht. De eigenaar was er ook blij mee, want die had er nog niet bij stilgestaan dat het zielig was. Misschien kun je voor de Chinees ook 1 of 2 waterplanten kopen en zo je gevoel van medelijden ten opzichte van de vissen verlichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me wel eens ingelezen in het welzijn van goudvissen in kommen omdat ik een meisje een huisdier wilde geven die niet echt een huisdier tiepe was. Ik kwam ongeveer tot de conclusie dat een goudvisje langzaam stikt in een kom en een aquarium van een kubieke meter voldoende zou zijn maar een goudvisje niet graag alleen leeft dus je echt een flinke bak (zwembad) nodig hebt om een gezellig clubje goudvisjes te houden, wat wel is als je deze semi-ideale situatie weet te creëren de visjes erg oud kunnen worden.

Ik noem het wel dierenmishandeling. Ik heb dan ook voor het meisje geen goudvisje gekocht maar de kom, die ik al had aangeschaft vol met snoep en mandarijntjes gegooid.

Snoep en mandarijntjes zijn een weg naar een meisjes hart.