Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn franse bulldog zit uren in een hoek met haar snuit tegen de muur,kast of bank aan te staren, waarom doet ze dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud is je Frenchie?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het ligt meestal aan ouderdom, oftewel dementie. Ik weet niet hoe oud je hond is maar op deze site zal je wel wat meer informatie vinden. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/senior/dementie.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier zou ik me echt zorgen over maken en gelijk denken aan een ziekte, "gewone" ouderdoms problemen, een beetje dement aan het worden misschien, zou ook nog kunnen.
Ik raad je aan om hier wel mee naar de dierenarts te gaan. Als er iets aan te doen is,
hoor je dat wel, ik hoop het voor je.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ook af en toe janken wijst trouwens in de richting van dement worden net als onzindelijkheid / de weg kwijt zijn [desoriëntatie] / slaapstoornissen en dwangmatig gedrag kan ontstaan. Verstoorde eetlust en voor zich uit staren.

Kijk voor meer info in de link, misschien herken je meer gedragswijzigingen.

Antwoord
Maar evenzo goed kan het iets anders zijn, laat haar nakijken, er kan iets als een soort van "kortsluiting" in de hersenen plaatsgevonden hebben, dat heb ik met een dier kat gehad, niet fijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding