Wat voor een ras is mijn konijn?

We weet wat voor een ras mijn konijn is? Hij komt van de dierenwinkel , en ik wil het heel graag weten

Weet jij het antwoord?

/2500

Hij heeft wel iets weg van een franse hangoor

De (meeste) konijnen uit de dierenwinkel zijn geen specifiek ras. Ze zijn gekruist en gekruist en gekruist. Huis tuin en keuken konijntjes. Zo ook dit konijn. Dit is een mengelmoesje van verschillende rassen.

De echte Franse Hangoren zijn tussen de 5-9 kilo. Hoe zwaarder ze zijn, hoe meer punten ze krijgen op de show. Hier zien we een dwerghangoor, weliswaar zonder papieren, maar evengoed een hangoor. Ze zijn over het algemeen rustiger en liever dan de gewone dwergkonijntjes en ik denk zelfs iets intelligenter. Wij hebben ze jarenlang in huis gehad. Ze waren zindelijk en lagen altijd onder het bureautje van mijn jongste dochter als ze haar huiswerk deed. Toegevoegd na 4 minuten: Misschien leuk om te lezen al is de jouwe dan niet raszuiver: http://www.everyoneweb.com/denederlandsedwerghangoortjes/

Het lijkt me een kruising tussen een franse hangoor en een lotharing, van beiden hebben ze kenmerken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100