hoe kom ik van mijn slakken inm mijn aquarium af?

ik wil er vanaf ik greep net mijn pampje vast en toen zat er allemaal drab aan echt smerig !
ik wil ze weg hebben...
ik heb wel eens gehoord van een slaketende slak maar ik neem aan dat die zelf ook eitjes zegt xD

verder houd ik guppen in mijn aquarium en die mogen niet doodgaan xD

wat kan ik doen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jaaa wij hadden ook super veel slakjes in ons aquarium, dus wij hebben speciale vissen gekocht die ze eten. Onze bak is ongeveer 70 - 40 - 40 en we hebben 1 slaketer gekocht, dat zou wel genoeg zijn volgens de verkoper omdat het niet erg is dat er slakken zijn. En zo kan die zich ook niet uitbreiden ;) ik weet niet meer hoe die slaketer heet, maar het is een gestreepte bodemvis met een beetje bruin-groenige kleur en snorharen!

Guppies houden erg van dode slak. Je kunt ze dus pletten als je ze ziet, dan ruimen je guppies ze vanzelf op. Als je het een beetje bijhoudt, worden het er niet te veel. Die drab aan je pompje heeft waarschijnlijk niks met de slakken te maken, dan zijn algen.

Je slakken eten de alg op het moeten er niet te veel worden maar zo te horen is je bak niet echt schoon als je drab voelt. Dat komt niet van je slakken maar van een vuile bak. Je moet je bak wel regelmatig reinigen. Als je vind dat je te veel slakken hebt moet je ze gewoon uit je bak halen en dood maken.

Slakken komen o.a. door te veel voeren. Minder voeren is mijn advies. Voer niet meer dan je vissen in ca. 2 minuten kunnen wegwerken. Toegevoegd na 26 seconden: Nieuwe waterplantjes goed afspoelen voordat je ze in het aqarium zet wil ook nog wel eens helpen.

Indien je veel slakken hebt in je aquarium, is dat een teken dat je water prima is, later als je aquarium een aantal jaren oud is, zie je steeds minder slakken, dat is dan een slecht teken. Slakken eten restanten vissenvoer op en allerlei rottend materiaal en algen, zijn dus uitermate nuttig!!! De drab die je voelde zijn slakkeneitjes. En om antwoord te geven op je vraag, je kunt ze er toch uitscheppen, zo snel zijn ze niet!

ga even langs bij een goede aquariumzaak die weet heel vaak een oplossing,meestal een koper oplossing.maar het is handiger als je weet wat voor soort het is.

Een hele (ongeloofwaarlijk) tip, maar het werkt! Snij een tomaat doormidden, leg hem een half tot één uur in het water. In die tijd dat de tomaat (door de helft) in het aquarium ligt, komt AL de slakken op die tomaat en kun je de tomaat en al weg gooien, met de slakken erop. Het werkt echt! Veel succes!

Kogelvisje in het aquarium deze eten echt alle slakjes op de visjes hebben 1 nadeel zijn de slakjes op helaas zal de kogelvis het waarschijnlijk niet zelf overleven omdat hij geen voeding meer kan vinden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100