Zijn pups van dezelfde ouders uit een vorig of volgend nest ook broertjes/zusjes van elkaar, of zijn dat dan neven/nichten of halfbroers/zussen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Alle nakomelingen van dezelfde ouders zijn broer of zus. "Hetzelfde nest" betekent eigenlijk dat alle nakomelingen uit dat nest tweelingbroers/zussen zijn. Nakomelingen uit andere nesten zijn dan "gewone" broers en zussen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergelijk het maar met mensen. Kinderen die uit dezelfde zwangerschap geboren worden, zijn tweelingbroers of zussen. Kinderen die uit verschillende zwangerschappen geboren worden (verschillende "nesten") zijn gewone broers of zussen.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor dat gaat net zo als met mensenkinderen die soms jaren na elkaar geboren worden uit dezelfde ouders. Dat zijn gewoon zusjes en broerjes van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als beide ouders bij alle nestjes hetzelfde zijn, zijn het gewoon broertjes of zusjes. Net als bij je eigen ouders en jouw broer en zussen. Verschillende leeftijden, tenzij je een tweeling of andere meerling bent, maar wel gewoon broer en zus.

Als de moeder van de pups wel bij elk nestje hetzelfde is, maar de vader van bijvoorbeeld het tweede nestje is een andere hond, dan zijn het half broertjes en zusjes. Maar anders zijn ze gewoon een volle broer en zus. Alleen herkennen honden pups uit een andere worp niet herkennen als hun broertje of zusje. Ze zullen pups uit hun eigen nest na een tijdje niet meer herkennen als ze ieder na een ander nieuw huis zullen verhuizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broers en zussen want als je naar mensen kijkt; als je ouders een tweeling krijgen en een jaar later nog een tweeling zijn het ook broers/zussen toch?