Vanaf welke leeftijd mag een kat muizen vangen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik heb een kitten van 12 weken en in 1 kamer muizen in m'n huis. De muizen schijnen nergens anders te komen, maar de kitten heeft er al 1 gevangen(niet opgegeten). Voorlopig heb ik de katten in 1 kamer gelaten, kan het kwaad als ze nu muizen gaan vangen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik heb een kitten van 12 weken en in 1 kamer muizen in m'n huis. De muizen schijnen nergens anders te komen, maar de kitten heeft er al 1 gevangen(niet opgegeten). Voorlopig heb ik de katten in 1 kamer gelaten, kan het kwaad als ze nu muizen gaan vangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

het is volkomen natuurlijk gedrag voor je kitten.
ik zou even overleggen met je buren, of ze gif strooien.
dat kan op den duur fataal zijn voor je katje.
ontvlooi en ontworm ook tijdig, met middelen van de dierenarts.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van dat gif vind ik een heel slimme opmerking!!! +

Andere antwoorden (2)

Dit zit in de aard van het beesje, dus wanneer hij/zij er zin in heeft lijkt me. Dit is de natuur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag! Als de kat zelfstandig is.. En lekker naar buiten gaat! Dan komt die vanzelf wel een keer met een hapje thuis..