Waarom schreeuwen zebravinken altujd allemaal tegelijk?

ik heb parkieten die schreeuwen om de beurt maar zebravinken als er een begint dan gaan ze allemaal tegelijk schreeuwen,en tegelijk zijn ze ook weer allemaal stil.
hoe komt dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vogels die in groepen leven, zoals de zeebravinken, hebben voortdurend contact met elkaar.
Het tegelijk schreeuwen naar elkaar heeft daar mee te maken, als er slechts een iets ziet, geeft hij dit door aan de anderen en door allemaal hier op te reargeren, weet de hele groep dat er iets is.
Het is een soort waarschuwingssysteem, waar de hele groep aan mee doet, is het gevaar over, dan zijn ze weer allemaal stil.