Mijn kat heeft een dikke lip en een blaar weet iemand waar dit vandaan kan komen ?

Hallo,
Onze kat is 1,5 jaar oud en altijd gezond geweest, de afgelopen 3 weken vind ik haar al best wel veel krabben.
Ze komt niet buiten maar dacht even checken op vlooien, nee dat heeft ze dus niet.
Nu heeft ze een dikke onderlip.. Ik deed haar bekje open en zag Met verbazing dat er binnenste bovenlip een soort blaar zit.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Of heeft iemand ervaring mee?
Ik moet wel erbij vermelden dat ze sinds 2 maanden royal canin maine coon krijgt.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.8K
Rieneke1
12 jaar geleden
laat je nog even weten wat de dierenarts er van vond menneke?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo allemaal vandaag was het zover.
Nena heeft wat probleempjes met haar immuun systeem.
Gelukkig geen ernstige vorm, ze heeft een antibiotica spuit gekregen en binnen 4 weken moet het weg zijn.
Zo niet, moeten we weer terug met haar.
Ze is een beetje duf van de antibiotica spuit maar ligt nu lekker in de zon te slapen.
Tnx allemaal!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owja het kan wel steeds terug keren maar ze kan er gelukkig oud mee worden.

Het beste antwoord

Mijn kat heeft ook zo'n botox lip gehad. En bij haar waren 2 redenen.
De eerste keer toen ze zo oud was als jouw katje. Was het een voedselallergie. Dus probeer eens een ander merk voor te schotelen.
En de 2 en 3 de keer waren het vlooien.
Ben naar de dierenarts geweest en die kom ook niet exact bepalen wat het was. En gaf wel iets ontstekings remmend. Hielp niet echt.
Mijn conclusie is nu wanneer ze een botox / blaar lip heeft dan heeft ze iets wat haar huid irriteerd en daarom gaat ze extreem likken -> blaar op dr lip.
Het kan ook zijn dat ze maar 1 vlo heeft, dus ik zou ook jou kat gewoon even voor vlooien behandelen. (de vlo kan natuurlijk ook via jou binnen gekomen zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft wel met een allergie te maken, en aangezien je uitgebreide antwoord en het meedenken wat het kan zijn.

Andere antwoorden (5)

Misschien een bij proberen te vangen en die haar in haar bekje gestoken heeft. Ga naar de dierenarts, zo kan ze waarschijnlijk niet eten en kan de dierenarts er wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze eet juist geweldig dat is het probleem niet morgen ga ik naar de dierenarts zag het vanmorgen. Ik denk aan een allergie omdat ze altijd gezond is geweest komt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het meedenken
heeft een van de katten van mn vader ook eens gehad (dikke lip). Zij kreeg er een zalfje voor. Was paars. Heel grappig op een witte Pers... LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ik als eerste aan denk is eosinofiel granuloom.
hopelijk kan je dierenarts je morgen meer vertellen.

http://www.kattenziektes.com/eosinofielgranuloom.html
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx +
Mijn kat heeft dat ook vaker gehad.
Ik heb toen de hygiëne verhoogd, door na het eten het bakje schoon te maken. De kattenbrokjes worden dus altijd op een schoon schoteltje aangeboden.
Daarna werd het veel minder.

Tegen vlooien helpt kammen goed. Ze heeft nu al enkele jaren geen vlo gehad.
Zodra je een vlo ziet, moet je grondig kammen, zodat alle levende vlooien weg zijn. Dit meermaals per dag doen, twee weken lang. Dit helpt beter dan de anti-vlooiendruppels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik vind dit antwoord geen min waard, dus c+
jouw kat had waarschijnlijk krentenbaard, oftewel impetigo.
idd hygiene verhogen, maar ook het vermijden van plastic etensbakken.
de wekaminen daarin staan onder verdenking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even bij de papieren gekeken, rieneke, en daar staat eosinofiele plaque op. De dierenarts vroeg toen naar vlooien en teken. Ik heb indertijd een keer een teek aangetroffen. De laatste jaren niet meer.
Ze kreeg toen een injectie met Moderin en het ging weg.
Ik denk aan eosinofiel granuloom? Dit kan komen door overgevoeligheid op bijvoorbeeld voer.
De jeuk op het lijf kan ook komen door die overgevoeligheid. Hoe ziet haar huid er uit?

Wat gebeurd er als je stopt met het voer wat ze nu krijgt en even tijdelijk overschakeld op rauwe voeding?