Parfum voor mensen op hond gespoten, kan dat kwaad?

Mijn hond heeft vandaag in een dode vis liggen rollen...
Ik had geen hondenshampoo in huis maar ik hield het niet meer uit, hij stonk zo erg dat ik hem heb gewassen met mensenshampoo en daarna nog parfum op hem heb gespoten, want het ws nog niet weg. Ik vraag me af of dit kwaad kan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.1K
Ivana
10 jaar geleden
Het kan geen kwaad, maar voor de hond zelf is het een afschuwelijke geur. Grote kans dat hij de parfumgeur zo snel mogelijk wil camoufleren door....in visafval te rollen. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ohoh.... ;-D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zolang je hond geen huidproblemen heft kan het niet zo heel veel kwaad maar ik zou het niet te vaak doen.
mensenshampoo voor een keer kan ook geen kwaad maar hondenshampoo tast de laag op de huid niet aan.
en idd wat ivana ook al zegt: nu moet je hem pas echt in de gaten houden. misschien toch nog maar een keer wassen? hahaha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus voor Ivana

Antwoorden (5)

Nee, kan niet echt kwaad maar als je hond zichzelf likt zal het niet lekker smaken. Ik zou je hond zo gauw mogelijk weer wassen, en dan met honden shampoo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee dat kan niet meer kwaad dan dat dat voor mensen is .
het verschil tussen honden en mensen shampoo is ook niet groot .
het beste was je je hond niet omdat iedere shampoo de vettige laag op zijn vacht verwijdert die hem beschermen moet.

maar rotte vis ruikt nou eenmaal niet heel prettig ook al denkt jouw hond die toch al snel een keer of twee honderd zo goed als jij ruikt daar anders over lol
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, dit kan geen kwaad zo lang het maar op zijn lichaam is en niet in zijn gezicht is gespoten.
toch kun je dit beter niet te vaak doen maar voor 1 keer kan dit geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maakt niks uit hoor,ik was de mijne ook met mensenshampoo!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de parfum kan ik me voorstellen dat deze verder geen invloed heeft behalve die dat je hond zelf hier niet blij mee is.. Dit terzijde maar wat die shampoo betreft..Shampoo voor gebruik door mensen is per definitie ongeschikt voor dieren. In hondenshampoo, speciaal ontwikkeld voor de hondenhuid, is de pH waarde, de zuurgraad, anders dan in shampoo voor mensen. Hondenshampoo houdt de vettige huid van de hond intact en soepel, waar mensenshampoo deze zou uitdrogen.

Maar het gaat hier, denk ik om een eenmalige actie..