Mijn vis doet heel raar: hij zwemt scheef en beweegt bijna niet. Hij is de laatste tijd ook veel dikker geworden!

Wat kan dit zijn en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Onze vis had dit ook hij heeft dan waarschijnlijk Een soort gezwel uiteindelijk gaat die op de bodem liggen en komt alleen nog omhoog voor eten het is heel zielig we hebben toen op raad Van dierenwinkel hem door wc gespoeld door de klap is ie gelijk dood zonder pijn maar weet niet zeker of hij hetzelfde heeft lijkt wel zo je kan hem ook door een speciaal iemand laten helpen maar kost meer dan 20 euro dus wij hebben toen voor twee nieuwe vis gekocht klinkt misschien zielig maar iemand laten lijden ook lijkt mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is heel groot dat hij heel erg ziek is.
er zijn helaas ook een aantal ziekten voor vissen (waar ze ook erg van opzwellen) die HEEL besmettelijk zijn dus als je meer vissen hebt, krijgen die het met pech ook nog, buikwaterzucht heet de ziekte die ik bedoel

zie de link voor meer symptomen en ook wat je er hopelijk aan kunt doen
amigo
13 jaar geleden
Precies hetzelfde had mijn vis ook dan hebben ze buikwaterzucht! Het is erg besmettelijk dus je moet ze alleen in een kom zetten en dan laten lijden ( maar dat is heel erg zielig) of van zijn lijden verlossen en meteen doorspoelen! Het klinkt zielig maar dat is het beste! Wij hadden hem namelijk alleen in een kom gezet later bleek dat niet goed te zijn!