Is het erg dat ik het water uit mijn aquarium niet test (of het water wel goed is) en dat ik er geen bacteriespul aan toevoeg?

Het aquarium van mijn guppy's.

Toegevoegd na 8 minuten:
Want er is er al één dood, één halfdood, en één spoorloos(waarschijnlijk ook dood)

Toegevoegd na 20 minuten:
En er zitten ook een aantal slakjes bij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb dat ook noooit gdn bij ons is het aquarium steeds mooier en beter gaan doen! We hadden eerst ook alleen guppen en hadden zo een bak vol kweekte al gekken die dingen! ook hadden we toen neontetra's gekocht en die zitten er nu al meer dan 3jaar in ze leven nog altyd! Ik zou zeggen kijk hoe het gaat heb je ineens grote vissensterfte jha dan kan je eens kijken of er wat aan de hand is, veel plezier nog met je gupjes!

Wel nee joh..... eens in de week één derde van het water verversen en dan is de kans klein dat er wat mis is. Meestal zie je het wel aan je vissen. Daarbij komen guppen in de meest uiteenlopende wateren voor dus die kunnen wel tegen een stootje. Wij hebben om de haverklap een nest met jongen.

Bronnen:
Mijn echtgenote welke profesioneel aquariaan is.

nee maar je moet het aquarium niet met zeep schoon maken misschien heb je dat gedaan . daar gaan ze wel dood van

Een aquarium dat is ingericht en gevuld met leidingwater, moet eerst rooiaal beplant worden, met echte zuurstofplanten!!! + een goed werkend filterpompje. Er moet voldoende licht boven zitten en de waardes van het water ( P.H. en de G.H. ) moeten in orde wezen. Ook is een goed verwarmingselement echt nodig. Pas als het water goed helder is en blijft en de planten goed groeien, kunnen er een paar visjes in. Bacteriën voeg je alleen maar toe bij het opstarten van je bak, daarna is dit zinloos. Wel moet je weten welke G.H. je vissen het liefste willen hebben om gezond te blijven en niet te veel voeren. Slakjes zijn prima die eten allerlei rommel op in het water en geen planten. Dat er nu vissen dood gaan, is een teken dat het ergens niet goed gegaan is.

Ik had zelf ook guppy's, en die hebben 2 jaar geleefd zonder al die dingen. Over die slakjes: die zuiveren het water, maar gebruiken ook een beetje zuurstof dus ik zou eens in de zoveel tijd er een paar weghalen. Anders krijg je net als bij mij een slakken-invasie;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100