Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een gesteriliseerde kitten perse ander voer?

Mijn 2 katten van 6 maanden zijn net geholpen.
Ik gebruik voer voor kittens, maar moet ik nu overstappen naar brokjes voor gesteriliseerde kitten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hoeft je katje geen kittenvoer meer te geven, want dan zou ze vermoedelijk snel aan gaan komen nu ze gecastreerd is. Of je gewoon kattenvoer moet gaan geven of voer speciaal voor gecastreerde katten, moet je even aankijken, want dat hangt van verschillende dingen af. Als je kat veel beweging heeft dan zou het niet nodig hoeven zijn. Als je echter een binnenkatje hebt is het wel zaak in de gaten te houden dat ze niet te mollig wordt. Gebruik je ogen en je handen: je ziet en voelt snel genoeg als je kat te dik dreigt te worden.
Sowieso is het nooit verstandig abrupt van het ene op het andere voer over te stappen: door rustig aan te mengen kan de kat wennen aan het nieuwe voer.
Geef ook voldoende natvoer van goede kwaliteit: de kat zal zich door dit voer eerder voldaan voelen, en qua vochtgehalte is het een natuurlijker voeding.
En bied brokjes aan in voerpuzzels aangepast aan de ontwikkeling van je kat. Je kan ze kopen maar ook met simpele materialen zelf maken. Het zal je kat ervan weerhouden te gaan schrokken, en het scherpt de geest en geeft het dier een gevoel van voldoening.
(Lees meer...)
Rieneke1
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding