Kun je alle baby guppies die je krijgt overzetten in een bak?

Ik bedoel met een bak geen aquarium, maar gewoon een glazen bak met niks erop en eraan. Ik heb al even een beetje opgezocht maar ik krijg verschillende feiten. Zo zegt de een dat guppies die in een bak opgekweekt zijn juist sterker zijn dan guppies die in een aquarium opgekweekt zijn. En wanneer ze groot zijn wil ik ze in mijn aquarium gaan zetten. Ook zegt iemand weer dat guppies die niet in een aquarium groot zijn gebracht niet mooie kleuren zal hebben en niet gezond zou zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als die bak ( in glas, of iets anders ) echt groot is, dus 3 á 400 liter of meer, kun je baby- Guppies erin groot brengen, temperatuur hoeft niet 24 °C te zijn, doe dan wel veel waterverversingen, dat moet om de afvalstoffen te verwijderen… De Guppies zullen het waarderen als je er drijfplanten inbrengt.
Je moet er ook weer geen duizenden in grootbrengen, dus op tijd selecteren…

Toegevoegd na 2 dagen:
Guppies grootgebracht in een "bak" zullen niet persé gezonder of mooier van kleur zijn, dat zal eerder het geval zijn bij afwisselend, kwaliteitsvoedsel.
Dus niet alleen fijngewreven droogvoer of eigeel, maar ook veel levend voedsel waar ze moeten achter jagen, bijv. Artemia, watervlooien, kleine of in stukjes gesneden muggenlarven, Tubifex, aaltjes, bladluizen...
Ze zullen ook groter worden in een grote bak dan in een kleinere.
Z512099
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Moet die bak nog gevuld worden? Hevel dan water van het aquarium daar naar toe, dagelijks bijvullen tot die vol is.
Bij het overbrengen van de kleine Guppies zorgen dat de temperatuur gelijk is, ik weet niet hoe groot die bak is, zonder filter zul je veel moeten verversen, doe er ook waterplanten in (waterpest, hoornblad).
Hevel dagelijks het vuil op de bodem weg.

Andere antwoorden (1)

Ja, als je ze dood wilt hebben moet je ze apart in een bak gaan zetten zonder filter en deftige inrichting.

Gewoon niet doen dus. Waarom zou je ze in een bak gaan zetten als je ze achteraf toch terug in het aquarium wil zetten? Laat ze gewoon van de eerste keer in het aquarium zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van die duizend anderen worden er negenhonderdnegentig opgegeten. Dus ik snap niet wat daar onoverzichtelijk aan is. Van zodra je een bak volledig inricht met plantjes, bodem, filter, verlichting wordt het m.i. een aquarium.
Dus als je van je bak een aquarium kan maken. Prima.