Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een nestje kittens van 5 weken nu al in een in een goed afgesloten tuin?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sowieso ook uitkijken. Toen mijn kat een klein snoezige kitten was en al buiten liep kwam er een keertje een kraai langs.. Deze vloog dicht over hem heen. Gelukkig merkte hij het snel en verstopte zich toen onder een auto. 5 weken is nog wel erg vroeg, maar zelfs daarna nog goed mee oppassen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ach had helemaal niet aan vogels gedacht ! Ze moeten nog even wachten dus

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is nog aan de jonge kant. Ik denk niet dat het perse slecht voor ze is, maar m.i.ijn ze er nog niet aan toe.
Wij hebben elk jaar wel een of twee keer kittens in de kamer, met de deur naar de tuin open. Als ze zes weken zijn gaan ze in de deur zitten, of net daar buiten. Pas een week later gaan ze voorzichtig de ongeving verkennen, en pas bij tien weken klimmen ze voor het eerst in een boom.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Ik zou dat risico zeker niet nemen, ook al zal moederpoes haar best doen het zwikkie bij elkaar te houden. Wat als zo'n kleintje toch door een gaatje weet te ontsnappen, en moederpoes kan het niet terughalen? Een kitten heeft pas met een week of 15 enige kans alleen te overleven.
(Lees meer...)
Rieneke1
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding