hoe groot moet een buitenhok zijn voor een kooikerhond ?

Onze hond is ongeveer 50 cm schofthoogte.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Arme hond. een sociaal dier alleen in een hok zetten. Neem gewoon een alarm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond is een HUISDIER en heen HOKDIER !!

Antwoorden (2)

Dat hangt af van de hoeveelheid tijd die het dier in het buitenhok moet doorbrengen.
Er zijn geen vaste maten voor. Ik zou het diervriendelijk maken, zodat er behoorlijk wat loopruimte is.

Mocht het dier de hele dag buiten verblijven, dan moet er ook ruimte genoeg zijn om zijn ontlasting in een hoek te deponeren. Ofschoon het bevuilen van het eigen territorium niet bij de hond hoort, zal in sommige gevallen de nood zo hoog zijn, dat ontlasten onvermijdelijk is.

Een lengte van 3 meter zou ik in gedachten houden. Of 2.5 x 2.5 meter. Zorg wel dat de hond een plaats in de schaduw kan vinden en daarvoor niet het nachthok in hoeft.
Het aansluitende nachthok moet dubbelwandig zijn en verhoogd, zodat kou en vocht niet kunnen optrekken. In de winter zeker opvullen met stro voor verwarming en een paar oude dekens. Ook in het buitenhok een pallet neerleggen, zodat de hond wat hoger kan liggen als hij dat wil. Dek een gedeelte af met golfplaat, zodat regen geen vrij spel heeft.

Geef hem per dag minimaal 1-1.5 uur om zijn energie buiten uit te leven. Kooikers zijn werkhonden, dus alleen maar liggen is zeer frustrerend voor dit dier.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dikke + van mij, Ivana. En wie o wie geeft hier dan een 'duimpje neer' voor? Ik zou toch wel graag willen weten: WAAROM ???
Ivana
10 jaar geleden
Milli, ik denk iemand die niet weet dat en hond met RESPECT moet worden behandeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas, in het algemeen beperkt die ernstige handicap van zulke mensen zich niet tot de behandeling van dieren. Ze zouden moeten worden verplicht een badge te dragen met een vermelding van hun tekortkoming, dat zou anderen een hoop narigheid besparen...
Een hond is een huisdier en die hoort zeker niet in de winter buiten te wonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Er zijn werkhonden genoeg die in de winter ook buiten gehuisvest zijn. Er zijn ook honden, bij voorbeeld de Riesenschnautzer, die helemaal niet graag binnen zijn. Mits goed gehuisvest en beschermd tegen weer en wind, vocht en koude, is daar niets mis mee. Maar de baas moet wel tijd voor de hond hebben en de omgang niet beperken tot het verstrekken van voedsel en water. Buiten flink uitlaten en lopen, plus een bepaalde tijd samen spelen is noodzakelijk om de hond geestelijk tevreden te stellen en de roedelband te behouden.