Ik heb een kitten van 9 weken, en een kitten rond lopen van 21 weken, Aleen de kitten van 9 wil niet op de kattenbak van de andere, Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

2 bakken wegzetten. Niet alle katten willen op dezelfde bak
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke,,,
1 kat is twee bakken
2 katten is drie bakken
3 katten is vier bakken.

Het aantal katten plus 1 bak.
Katten willen graag een eigen bak hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je wat veel verwacht van zo'n piepjong beestje.
als zo'n jong kitten moet, dan moet ie, en wel direct.
zet voorlopig in ieder vertrek waar het kitten komt een bak neer, zodat er altijd een toilet in de buurt is.
goedkope teiltjes volstaan.
naarmate het kitten ouder wordt, kan je die bakjes weer weghalen op drie na.
zorg dat ze op rustige plekjes staan, op ruime afstand van elkaar.
Rieneke1
11 jaar geleden
Als je 2 katten hebt moet je 3 kattenbakken zetten. De regel is: telkens 1 kattenbak meer dan je katten hebt, dus 2 kattenbakken voor 1 kat, 3 voor 2, etc...

Diezelfde regel geldt ook voor drinkbakjes en krabpalen!

Ook heel belangrijk: zorg er altijd voor dat de kattenbakken op verschillende plaatsen staan!
Idem voor het drinken dat je best niet naast het eten zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het antwoord is simpel en het probleem niet uniek.

met verschillende katten kan het gebeuren, vaker dan je denkt, dat ze niet samen op de bak willen.

als je de regel aanhoudt van het aantal katten + 1, dan komen we bij jou uit op 3 kattenbakken, waarom zal je zeggen, nou het kan zijn dat de een de ander van de bak jaagt, in dit geval is er altijd nog een bak over, maar je moet ze wel in verschillende kamers neerzetten!

bovendien moet je ze dagelijks schoonmaken, drollen vissen en natte steentjes er uit scheppen, een keer in de week de bak legen (steentjes weggooien) en de bak soppen (met afwasmiddel is goed).

doe je best, 't is iets meer werk, maar goed voor de katten en dus ook voor jou !

Toegevoegd na 2 minuten:
hetzelfde geldt eigenlijk ook voor eet- en drinkbakken.
eten niet naast elkaar maar een flink eind uit elkaar.
de drinkbakken niet naast de eetbakken en ook zeker niet naast de kattenbakken.
de drinkbakken bovendien in verschillende kamers.