Alle cavia's niezen wel eens. Het hoeft niets te betekenen. Het kan komen door stof in strooisel of hooi. Als de cavia echter vaak niest en het gaat gepaard met neusuitvloeiing, dan kan dit aangeven dat er iets aan de hand is. De cavia kan een beginnende longontsteking hebben.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://members.chello.nl/f.koornneef/luchtweg.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij niest elke dag wel: 3 à 4 x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij kan last hebben van het stof in het hooi of zaagsel

Andere antwoorden (1)

Dat hoeft geen probleem te zijn, maar je moet wel goed opletten of het overgaat.