Hoe leer ik mijn hond af om katten poep te eten..?

Bij ons in de buurt hebben we een overlast van katten, die overal hun behoeftes doen..
Mijn jongste hond heeft iedere keer met uitlaten wel weer een drol gevonden, die ze razendsnel naar binnen werkt..
Ze komen thuis niets te kort, dus het is niet van de honger, want hier is het voor hun doorlopend buffet..

Waarom doet ze het?
Maar hoe leer ik het haar af?
Ik kan haar maag niet blijven spoelen....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brokken staan hele dag..niks mis mee..
Ivana
12 jaar geleden
Je hoort een hond niet de hele dag te voeren. Het is geen kat. Een hond die de hele dag eten tot zijn beschikking heeft voelt zich de leider, dat is alleen aan de hoogste hond toegestaan. Je zult moeite krijgen met de opvoeding. Ze zal je ook met de correctie bij de kattendrollen niet meer gaan gehoorzamen, wat je ook doet. Denkerin heeft groot gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet wel dat een hond zijn eigen ontlasting opeet dat hij dat doet uit verveling of hij heeft een gebrek aan een bepaalde vitamine die dan nog wel in de ontlasting zit .
Dus probeer eens een beetje te varieren met het eten .

Antwoorden (1)

Als de hond een drol wil opeten zeg je PSSST, of duw je haar met je voet aan de kant. Zo weet ze dat ze dat niet mag. Zo blijven doen. Dit werkte ook bij ''de hondenfluisteraar'' Wat je ook nog kan doen, is als ze brokken eet haar eventueel complimentjes kan geven door daarna haar te aaien. OF andere brokken kopen, want misschien vind ze die niet lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit doen vooral puppys heel vaak.
die van ons deed het ook
heel onsmakelijk! het ging na waarschuwen na een poosje over.
veel geluk met je jonge hondje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze is 5 jaar..bepaald geen puppy meer, ik moet haar uitlaten in drukke straten en steegjes..ze loopt samen met haar moeder aan een dubbellijn die normale lengte heeft..
ze hebben brokken die ze juist erg lekker vinden, wisselen is niet goed voor de darmen...kattenpoep ook niet...gatver..
Ivana
12 jaar geleden
Marion, je stelt vragen, maar luistert niet naar de antwoorden. Bij een 5 jarig dier is het een gewoonte geworden. Valt nog steeds te doorbreken, maar dan moet je iedere hond aan een aparte lijn doen anders kan je niet corrigeren.