wat gebeurt er als ik mijn vissen teveel eten geef?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
25.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben thuis een aquarium met tropische vissen en ik heb wel eens op me kop gekregen omdat ik ze teveel gaf.
Vissen kunnen zich doodeten,dus niet doen!

Antwoorden (4)

Dan zakt het voer naar de bodem en zullen de vissen meer gaan poepen en plassen, wat je water vervuild, wat weer niet goed is voor de vissen. Geef nooit meer dan dat ze op kunnen voordat het voer naar de bodem zakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas kan ik maar 1 plus geven om die drie minnen te compenseren.
Crea heeft helemaal gelijk, de bak vervuilt snel.
Overvoeren: een reden dat uw vis sterft is dat u deze te veel voer geeft. Ga hier bewust mee om en strooi niet elke dag een handvol brokjes of vlokken in de kom of het aquarium. De vis kan zich overvol eten en hierdoor eerder sterven dan zijn natuurlijke dood.
fremar
10 jaar geleden
Dan stijgt de belasting van het aquariumwater en dan kan het zijn dat het biologische evenwicht verstoord is en de vissen vergiftigd raken door de hogere ammoniakproductie en/of door de hogere belasting heb je een hogere kans op algen.

Bovendien verliezen de vissen hun conditie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat er dan gebeurt,
- De vissen blijven het voer aannemen, maar spuwen het gelijk weer uit.
- De vissen worden dik en lui, ze gaan niet zelf zoeken naar voer.
- De waterwaardes worden verslechterd.

Hoe langer je de vissen hebt, hoe beter je gaat doorkrijgen hoeveel je ze moet geven. Doe vooral in het begin matig aan en voer bij als je merk dat ze erg gretig blijven. Het beste is meerdere keren per dag een beetje voer geven dan alles in één keer, in natuur vinden ze ook verspreid over de dag hun voer.

Afwisseling in voer is belangrijk. Buiten droogvoer ook soms wat diepvriesvoer, levend voer of groentes geven. http://www.visaquarium.nl/weetje/groenvoer-voor-vissen