Vogels zonder cloaca?

Schijnbaar zijn er twee soorten vogels zonder cloaca, weet iemand welke?

De Struisvogel is één (goed antwoord C4th), over eenden kan ik niets vinden... Nog suggesties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

De Roepie-roepievogel.

Toegevoegd op 15-05-2009 09:00:34
Ik heb nog even gezocht en geen vogels zonder cloaca gevonden, wel een paar soorten die een soortement van penis hebben.

"Enkele uitzonderingen daargelaten (eenden, struisvogels) hebben vogels geen penis. De paring vindt plaats doordat de cloaca van de man stevig tegen die van de pop wordt gedrukt. Tijdens de copulatie stort de man de spermatozoïden in de cloaca van de pop. "

http://www.gouldamadine.com/kweken/voortplanting.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wikipedia meldt dat ALLE vogels, reptielen en amfibieën een cloaca hebben. Het moet dan wel een rare vogel zijn die het niet heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat dacht ik ook... dacht ook al aan de geluksvogel of de scheitlijster, maar mijn collega's verzekerden mij dat het niet om een flauwe grap ging... Dus vandaar de vraag!
Waarschijnlijk Conny Mus en Hans Kraaij of iets dergelijks.

Oftewel, een of andere flauwe grap van je collega's..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pechvogel en de vrije vogel.