Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel eten zoenvissen per dag

Wij hebben sinds vandaag 2 zoenvissen in huis en nu is mijn vraag hoeveel die per dag eten
ik heb namelijk gelezen dat ze ook gewoon zeewier en algen uit het aquarium verorberen
maar hoeveel van het gewone vlokjesvoer eten ze ?
ik heb tetra min crisps in huis
wie kan mij helpen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je ze ze naar behoefte kunnen voeren,dus wat ze in 5 minuten op eten staat vaak ook op de verpakking,eerst met weinig beginnen en langzijaam aan kijken hoeveel ze eten en laten liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja ze eten ook algen en verder het liefst groenvoer, i.p.v. vlokjes.

De zoenvis heeft voornamelijk algen op het menu staan en is de hele dag in de touw om de ruiten, planten en decoratie keurig schoon te eten. Zijn er geen algen (meer) te vinden in het aquarium, geef de vis dan geregeld (geblancheerde) blaadjes sla, waterkers, spinazie en eventueel speciale voedertabletten voor planteneters.
Zoenvissen eten daarnaast ook vlokvoer en levend voer, maar ze verkommeren snel zonder plantaardige voeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zoenvis heeft voornamelijk algen op het menu staan en is de hele dag in de touw om de ruiten, planten en decoratie keurig schoon te eten. Zijn er geen algen (meer) te vinden in het aquarium, geef de vis dan geregeld (geblancheerde) blaadjes sla, waterkers, spinazie en eventueel speciale voedertabletten voor planteneters.
Zoenvissen eten daarnaast ook vlokvoer en levend voer, maar ze verkommeren snel zonder plantaardige voeding.

ik kon helaas niet vindenhoeveel ze eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zoenvis is een makkelijke eter
hij eet zowel planten en zelfs dieren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
guppies en andere kleine visjes

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding