hoeveel eten zoenvissen per dag

Wij hebben sinds vandaag 2 zoenvissen in huis en nu is mijn vraag hoeveel die per dag eten
ik heb namelijk gelezen dat ze ook gewoon zeewier en algen uit het aquarium verorberen
maar hoeveel van het gewone vlokjesvoer eten ze ?
ik heb tetra min crisps in huis
wie kan mij helpen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

je ze ze naar behoefte kunnen voeren,dus wat ze in 5 minuten op eten staat vaak ook op de verpakking,eerst met weinig beginnen en langzijaam aan kijken hoeveel ze eten en laten liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja ze eten ook algen en verder het liefst groenvoer, i.p.v. vlokjes.

De zoenvis heeft voornamelijk algen op het menu staan en is de hele dag in de touw om de ruiten, planten en decoratie keurig schoon te eten. Zijn er geen algen (meer) te vinden in het aquarium, geef de vis dan geregeld (geblancheerde) blaadjes sla, waterkers, spinazie en eventueel speciale voedertabletten voor planteneters.
Zoenvissen eten daarnaast ook vlokvoer en levend voer, maar ze verkommeren snel zonder plantaardige voeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zoenvis heeft voornamelijk algen op het menu staan en is de hele dag in de touw om de ruiten, planten en decoratie keurig schoon te eten. Zijn er geen algen (meer) te vinden in het aquarium, geef de vis dan geregeld (geblancheerde) blaadjes sla, waterkers, spinazie en eventueel speciale voedertabletten voor planteneters.
Zoenvissen eten daarnaast ook vlokvoer en levend voer, maar ze verkommeren snel zonder plantaardige voeding.

ik kon helaas niet vindenhoeveel ze eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zoenvis is een makkelijke eter
hij eet zowel planten en zelfs dieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
guppies en andere kleine visjes