chocolade is giftig voor honden, maar is imitatiechocolade dat ook?

met andere woorden, zit er in imitatiechocolade ook de giftige stof?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De voor honden giftige stof is theobromine en zit in cacao. Hoe meer cacao hoe giftiger, pure chocolade is giftiger voor ze dan melkchocolade. Ook is cacao giftiger voor een kleine hond dan voor een grote.
Imitatiechocolade is een term die gebruikt wordt als het product minder dan 35% cacao bevat. Het zal dan afhangen van hoeveel cacao het product in kwestie bevat, dat kan erg verschillen. Sommige producten bevatten helemaal geen cacao en zijn dus niet giftig voor honden, andere bevatten een lagere dosis en zijn dan alleen minder giftig.
Hoe giftig precies hangt dus af van de grootte van de hond en het percentage cacao. Alleen een imitatieproduct dat helemaal geen cacao bevat, is niet giftig. Al is het dan natuurlijk nog steeds niet geschikt voor honden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Prima antwoord, +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De hoeveelheid theobromine in witte chocolade is te verwaarlozen. Er zit zo weinig van in dat het nauwelijks giftig is voor honden en katten.